من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"تک درخت پیر"

  • Photo by:Pooneh.Shahi

  • چون تندر و رعد

در برابر طوفان 

ایستاده بود

تک درخت پیر ...

"برنده هم بازنده است"



سرباز زانوهایش را مثل دو شیئ مقدس بغل گرفته بود و کنار سنگر به روی برفها مثل جنینی مچاله شده بود و مشغول مردن خودش بود . ١٩٤٥ بار حمله کرده بود که نتیجه ی آن ١٩١٤ حمله ناموفق و ٣١حمله ی موفق .خواب تولد ٣١ سالگیش آشفته تَر از جنگ وأترلو برای ناپلئون بود.
رقص والس وسط کاخ الیزه با ژورفین دور از چشم ناپلئون مزه ی شیرینی ناپلئونی را تداعی می کرد .
صلیبها ی زیادی مانده که هنوز صیقل نداده بود ،جنگهای زیادی که هنوز آتش بس نشده بود ولی بی تفاوت به تمام اینها زانوهایش را مثل دو شیئ مقدس بغل گرفته و مثل جنینی بر روی برفها مچاله شده و شماره معکوس مردنش را آغاز کرده بود صدای شلیک خمپاره می رسد کنار پاهایش اینجا زمینش أفغانستان آسمانش سوریه است .
مردی در کرخه می شوید دلتنگی سربازی را زنی در راین می ریزد اشکهایش را .
#پونه شاهی

پ.ن:١٩١٤جنگ جهانی اول و ١٩٤٥جنگ جهانی دوم و فاصله ی بین این دو جنگ ٣١سال می باشد.
به یاد تمام سربازانی که مخالف جنگ و خونریزی بودند و هستند ولی چاره ای جز دفاع نداشته و ندارند و دور از خانواده هاشون زیر برف سنگین چشم به روی تمام دنیا بستند و رفتند.
جنگ هیچ برنده ای ندارد.