من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

" منجی"


سلام و درود بر شما   


میلاد منجی عالم  بر شما مبارک باد 



بیا  و کمی آب حیاتم بده 


ای منجی عالم نجاتم بده 


 ظهور کن و ظهور کن و ظهور 


بیا و باظهور از غم  نجاتم بده ...


#پونه_ شاهی 

" عبور کن"




Photo by :pooneh,Shahi

 از شب عبور کن 

از غم 

 از اندوه

عبور کن 

روشنی ستاره ها را 

دانه به دانه به یاد آر 

به خدا اعتماد کن 

بار ش دانه  دانه ی ستاره ها

مثل باران در دامان شب

به آسمان بنگر به مهتاب 

به خدا به ستاره ها 

به باد به باران 

به مهربانی آلاله ها 

اعتماد کن ...

#پونه_ شاهی
بیستم اردی بهشت یکهزار و سیصد ونود وشش



"گوش کن"

photo by: Pooneh.Shahi

 گوش کن 

ترا صدا می زنند آلاله ها 

گوش کن 

به تو اعتماد می کنند پروانه ها  

تو هم 

اعتماد کن به خدا

برگرد به امروز 

رها کن فردا را 

آسمان خدا  آبی ست امروز 

زمین خدا   بهار ی ست امروز  

گوش کن 

قهر کن با غصه ها 

آشتی کن  با شادیها 

گوش کن 

شاید نباشد فردایی 

 شاد باش

امروز که تو در اینجایی

 برقص 


 خنده کن 


بهار باش ...

#پونه_شاهی 



"ریشه در خاک"

Photo by :Pooneh.Shahi

 ریشه 

در خاک بزن 

ریشه 

در باد نماند هرگز

بوم رنگی ست حیات 

قلمی می باید

 رنگ باید پاشید 

سبز سبز باید بود 

سبز از ریشه و بن 

دل به دریا زده ایم 

ما در این وادی کفر

دل به دریا زده ایم 

ریشه در باد نماند هرگز 

ریشه در خاک بزن 

تا شودسبز دل و دیده ی تو...


نهم اردیبهشت یکهزار و سیصد و نود وشش

#پونه_شاهی



"خوش بخت ی"


برای خوشبختی نیازی نیست راه دوری بروی 


خوشبختی همینجاست در میان ذهن  تو 


هر انسان به میزان باورش از خوشبختی  خوش بخت است ...


#پونه _شاهی 

هفتم اردیبهشت 96

+ بلوارخیام 



" لختی درنگ"

photo  by  me

رومن رولان  نویسنده   فرانسوی رمان "جان شیفته در این اثر درجایی می فرمایند : قلب گرامی تر از آنست که بشکند و زندگی کوته تر از آنست که خصمانه بگذارد پس دستت را در دست من بگذار تا ابد  دوست باشیم .

****


دنیا یک روز است و آن امروز است 


دست در دست من بگذار 

بگذار تا برقصیم 

بی هیچ دغدغه ای 

چه فرقی می کند 

من چه باشم یا تو چه باشی 

چه فرقی میکند زنگها برای چه کسی 

صدا می کنند و عقربهای ساعت برای چه 

همیشه بدنبال یکدیگر می تازند 

چه فرقی میکند 

من قهوه دوست داشته باشم یا چای 

یا شال من آبی باشد 

یا سبز ؟؟؟

وقتی که تو دوست من باشی 

وقتی که تو دوست او باشی 

وقتی که تو دوست همه باشی 

وقتی که بشویی کینه ها را 

وقتی که تو بفهمی هر انسان 

با هر وضعیتی کرامتی دارد 

به اندازه ی کرامت روح خدا 

پس چه فرقی میکند 

که شال من آبی باشد 

به رنگ حوض خانه ی مادر بزرگ 

یا به رنگ آبی چشمان آسمان

یا سبز باشد به رنگ جنگل گلستان 

چه فرقی میکند وقتی که تو مهربان باشی 

من باشم یا کس دیگری ؟؟؟

مهربان بودن دلیل نمی خواهد

 مهربان بودن تنها دلیل زنده ماندن 

در یاد و خاطره هاست ...


"پونه شاهی "

6 اردی بهشت 96


"پیام مهربانو به همه ی دوستان "


پیام مهربانو به همه ی دوستان چون در وبلاگهای بعضی از دوستان نتونستند پیام بذارند اینجا گذاشته اند و من برای خوانش تمام دوستان بعنوان پست تا  یک جمعه میذارمش اینجا باشه هرچند تو کامنتها تایید کردم ولی اینجا جلو چشمتون باشه شاید به حرفهای من برای آتش بس گوش ندادید به حرفهای مهربانو گوش بدید ...

****

سلام و عرض ادب خدمت پونه ی مهربان و ادیبم 

واقعا شرمنده ام که بخاطر مشکلات و بیماری های متعددم که تحت درمان هستم امکان حضورم رو درب وبلاگ پر مهر شما و دیگر دوستان از من سلب نموده ، برای عرض ادب به وبلاگ جناب فیضی در خان هشتم رفتم که گویا دیگر فعال نمیباشد، وبلاگ رویا خانم هم که با ربات مواجه شدم که کد ارسال نمیکرد وبلاگ جناب وفادار هم که برای روز پدر رفتم و آنجا کامنتی قبلا گذاشتم و وبلاگ ملاحت جان هم برایم باز نمیشد، به هر روی نمیخواهم برای قصورم علت بیاورم هر چه هست خدا داند و من ، اما سخت بیمار گردیدم و تحت مداوا، از همینجا از یکایک دوستان پوزش میطلبم که ناتوانی ام از سر رنجوریست و دیگر هیچ.... 
اما در وبلاگم به روی همگان باز‌است و کامنت های پر مهرتان را هرگاه سلامت روح و جسمم اجازه دهد می خوانم ، از استاد والاقدر جناب محزونی هم سپاسگزارم هرچند توفیق آشنایی بیشتر با ایشان را نیافتم، من در جریان مسائل ناخوشایندی که برای دوستان پیش آمده نیستم اما آنچه که ذهن و حسم مرا یاری میکند گویا سو تفاهمی بین جناب فیضی و جناب وفادار پیش آمده و گویا دل دوست نازنینم رویا جان هم مکدر و مخدوش گردیده، من بعنوان کمترین وخواهرکوچک شما بزرگواران تمنا میکنم از در شادی برآیید که دنیا به پریشان کردن دلی نیارزد، ببخشید حالم برای بیشتر نوشتن مساعد نیست ، لطفا سلام و عرض ادب و پیامم را به یکایک دوستان ابلاغ بفرمایید، 
پونه نازنینم بسیار به شما ارادت دارم ، مراقب خود و مهربانیتان باشید