من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"شعری از جمال سوریا"

  • pooneh.shahiPhoto by:Pooneh.Shahi

    Cemal Süreya
    -----------
    bir kadını ortadan ikiye böl…
    yarısı annedir,
    yarısı çocuk,
    yarısı sevgili
    yarısı aşk...
    duyanlar bunu bilmez,
    görenler anlamaz bunu!
    yarısı rivayettir,
    yarısı aşk…
    زنی دو نیم شده را پیدا کن
    نیمی مادر
    نیمی کودک
    نیمی دوست داشتن
    نیمی عشق
    آنان که درباره ی زن شنیده اند
    چیزی از آن نفهمیده اند 
    آنان که با زن بوده اند
    درک نکرده اند 
    نیمی از گفته ها روایت است
    و
    نیمی دیگر در تاریکی ست و پنهان ...
    ترجمه : پونه شاهی
  •  شعر از : جمال سوریا
نظرات 32 + ارسال نظر
Mr.Sa چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 15:58

من دل به زیبایی به خوبی می‌سپارم

دینم این است

من مهربانی را ستایش می‌کنم

آیینم این است

من رنج ها را با صبوری می‌پذیرم

من زندگی را دوست دارم

انسان و باران و چمن را می‌ستایم

انسان و باران و چمن را می‌سرایم

در این گذرگاه

بگذار خود را گم کنم در «عشق»، در عشق

بگذار از این ره بگذرم با «دوست»، با دوست

سلام و درود بر شما خوش اومدید

مرسی از سروده تون لطف و زیبا بود
زندگی چیزی نیست
جز همین خنده که بر لب داری
جز همین نم نم باران و همین چتر که بر سر داری
زندگی چیزی نیست جز همین دست نوازش که در برداری
زندگی چیزی نیست جز همین چای که من می نوشم
جز همین شعر که تو می خوانی

دنیا چهارشنبه 10 آبان 1396 ساعت 14:45 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود دعوتید گرامی

سلام دنیا جان خوش اومدی

مجید چهارشنبه 3 آبان 1396 ساعت 15:52 http://vafadarfaz.blogfa.com/

سلام پونه

میگم میدونی فداکارترین آدم دنیاکیه؟
اونیه که فیلمارو سانسور میکنه و خودشو به گناه میندازه که یه وقت ما گناه نکنیم

سلام و درود

تا حالا از این زاویه به قضیه نگاه نکرده بودم مرسی که زاویه ی دیدمو عوض کردید

گنجینه خلوت من سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 09:54 http://marjandabiri.blogfa.com/

آدم های زیبا و دوست‌ داشتنی، به صورت تصادفی به وجود نمی‌‌آیند
زیباترین و دوست ‌داشتنی ‌ترین انسانهایی که می‌شناسیم،
آنهایی هستند که با شکست آشنا شده‌اند،
آنهایی که رنج را تجربه کرده‌اند،
آنهایی که از دست دادن را تجربه کرده‌اند،
آنهایی که پس از این رویدادهای دشوار دوباره مسیر خود را به سمت زندگی پیدا کرده‌اند،

این افراد، زندگی را به شکل متفاوتی می‌فهمند،
آن را به شکل متفاوتی تحسین می‌کنند
و نیز به شکل متفاوتی حس می‌کنند
به همین دلیل ،
آرامترند و دوست داشتن و محبت به دغدغه‌شان تبدیل می‌شود

سلام و درود بر مرجان عزیز مهربونم

ممنون متن زیبا و دلنشینیه مرسی از حضورت بانو
امیدوارم موفق و موید و پیروز باشی

تو مرا خواهی کشت
گر که رو گردانی
یا
که من خواهم مرد
گرکه رو گردانی ...
#پونه_شاهی

گنجینه خلوت من سه‌شنبه 25 مهر 1396 ساعت 09:38 http://marjandabiri.blogfa.com/

زن، زندگیـست
و
مـرد، امنیت
و چه خوب می شود وقتی
مـردی تمامِ مردانگیش را خـرجِ
امنیتِ زندگیـش کُند
و چه زیبـا می شود وقتی
زنی تمامِ زندگیش را خرج
غرورِ امنیتش کُند
تا نیمه ی پنهانش
هر روز هویدا شود

جریان دارد زن
گاهی در لحظه های مرد
جریان داردمرد
در تمام لحظه های زن
رسم روزگار این است ...

"پونه شاهی "

****
مرسی مرجان عزیزم که اومدی و سر زدی و نظر دادی فدای مهربونیات

مهساسلطانیان چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت 15:40 http://khane8tom.blogsky.com

سلام پونه حون چرا نیستید؟؟خیلی دلم براتون تنگ شده عزیز دلم!!!!
پیشاپیش روز بزرگداشت حافظ را تبیک عرض میکنم...
گر پیر مغان مرشد من شد چه تفاوت
در هیچ سری نیست که سری ز خدا نیست
عاشق چه کند گر نکشد بار ملامت
با هیچ دلاور سپر تیر قضا نیست
در صومعه زاهد و در خلوت صوفی
جز گوشه ابروی تو محراب دعا نیست
ای چنگ فروبرده به خون دل حافظ
فکرت مگر از غیرت قرآن و خدا نیست
\حافظ بزرگ\
منتظزتان هستیم...مانا باشید بدرود

سلام و درود بر مهسای مهربون دوست داشتنی ببخش عزیزم 10 روز نبودم امروز همش مشغول کارهای شرکتم چشم میام بهتون سر میزنم

مجید چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت 08:56 http://vafadarfaz.blogfa.com

درود بر پونه همشهری خوبم

سلام و درود بر شما جناب وفادار گرامی و ارجمند

مهربانو یکشنبه 16 مهر 1396 ساعت 09:34 http://mehryad1793.blogfa.com

سلام نازنینم

توکل برخدایت کن؛
کفایت میکند حتما؛
اگر خالص شوی با او؛
صدایت میکند حتما"؛

اگر بیهوده رنجیدی؛
از این دنیای بی رحمی؛
به درگاهش قناعت کن؛
عنایت میکند حتما"؛

دلت درمانده میمیرد؛
اگر غافل شوی از او؛
به هروقتی صدایش کن؛
حمایت میکند حتما"؛

خطاگر میروی گاهی؛
به خلوت توبه کن با او؛
گناهت ساده میبخشد؛
رهایت میکند حتما"؛

به لطفش شک نکن؛
اگر دنیا حقیرت کرد؛
تو رسم بندگی آموز؛
حمایت میکند حتما"؛

اگر غمگین اگر شادی؛
خدایی را پرستش کن؛
که هردم بهترینهارا
عطایت میکند حتما ....

سلام و درود بر شما بانوی مهر و ماه و مهربانیها

مرسی مرسی از این سروده ی زیبا درود بر شما

خسرو . و . مهسا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 19:18

. درود . ی نفر نیست بمن بگه برای چه کسی می نویسی !!!!
. طرف رفتهههه . . تااااااا بیاد . . شب میشه
. برو خونتون . . من هم بچه حرف
. گوش کنی هستم . . رفتم خونمون

مهسااااای عزیز دلم

ببخش نبودم میام وبتون

مجید پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 12:48 http://vafadarfaz.blogfa.com/

سلام بر پونه همشهری خوبم

این زن دو نیم شده رو پیدا نکردیم
زن ها معمولا مردها رو دونیم میکنن ولی دونیم نمیشن

این زبان ترک ترکیه ای هست
زبان ترک تبریز بنویس شیرین تره

سلام و درود بر شما

مفهومش عمیقه کمی باید تامل کنید

ترکی تبریزی رو می فهمم ولی نمی تونم مدل اونا حرف بزنم یا شعر بگم و یا بنویسم ولی ترکی استانبولی که به ترکی خودمون نزدیکتره بهتر می فهمم

مرسی از توجه تون

خسرو . و . مهسا سه‌شنبه 11 مهر 1396 ساعت 20:26

. درود . گرامی داشتم میرفتم یک نامه پیدا کردم
. بازش کردم دیدم نوشته . . . برایتان می نویسم

. آیا تا بحال به معنی ماه های عربی دقت کرده اید ؟
بخوانید . تا معنی ماه های ایرانیان را برایتان بنویسم
آنگاه قضاوت با شما . که اسیرکه هستیم ما !!!
محرم؛ رام بودن قتل
صفر؛ تهی از مال بدلیل غارت
ربیع الاول؛ ماه اول
ربیع الثانی؛ ماه دوم بهار
جمادی الاول؛ یخبندان اول
جمادی الثانی؛ یخبندان دوم
رجب؛ عظیم به دلیل توقف جنگ
شعبان؛ فرقه و اختلاف
رمضان؛ ریگستان گرم
شوال؛ جفت گیری شتران
ذوالقعده؛ دست برداشتن از جنگ
ذی الحجه؛ ماه زیارت

و این هم ماه های ایرانی .
.. فروردین ⇦ انسانهاى پاک
اردیبهشت ⇦ بهترین راستی
خرداد ⇦ رسایی کمال
تیر ⇦ ایزدباران
مرداد ⇦ جاودانگی
شهریور ⇦ شهریاری نیک
مهر ⇦ پیوستن با مهربانی
آبان ⇦ آب ها
آذر ⇦ آتش
دی ⇦ دانای آفریننده
بهمن ⇦ منش نیک
اسفند ⇦ آرامش. . ........

درود بر شما هر دوی خوبان

مرسی که برای من هم ارسال کردید
ممنونم و سپاسگزار

مهساسلطانیان دوشنبه 10 مهر 1396 ساعت 16:16

سلام پونه جان...
خوب هستید بانو؟؟؟؟کم پیدا هستید!!!!!!!!!!!
منتظرحضور گرمتان در خوان هشتم هستم......
و نمیدانم چرا آقای فیضی سه روزیست به خوان هشتم نمی آید؟؟؟؟شما ازشون خبری ندارید؟؟؟؟
موفق و مؤید باشید بزرگوار....بدرود

سلام بر مهسا جون عزیزم

ببخش عزیزم نبودم با مادر و خواهرم رفته بودیم سفر کمی طول کشید

چشم گلم میام خدمتتون

خسرو پنج‌شنبه 6 مهر 1396 ساعت 21:15

. درود . مهرگان آمد با بانک غمناک خزان . . و هزاران را راهی
. به بوستان و باغ نیست . و این غزل خلق شد . تقدیم شما .

ای سمند مهرگان بر گو بهاران را چه شد
بانک غمناک خزان آمد هزاران را چه شد
من که عمری در وفا ثابت قدم بودم کنون
خسته از هجران و غم ها غمگساران را چه شد
روزگاری بود و یاران جمع و ما آسوده حال
تا چه پیش آمد بَر آن جمع یاران را چه شد
دفتر اوراق ایام گر تو را با من نوشت
یادی از دوران عشقی یادگاران را چه شد
کشتی عشقی و دریای فراق در پیش رو
رقص امواج خروشان ، ناخدایان را چه شد
هر گل باغ هنر بر تارک شاهی نشست
(شهریار) خود باغ گل بود شهریاران را چه شد
شهریاران راکب عشق اند و اکرامی بلند
حرمت صد شهریاری شهسواران را چه شد
خسرو دستت میرسد بر دامن جانان بگو
می شوم آواز جان ها جان نثاران را چه شد
.............................................................

سلام و درود بر جناب شاعر گرانقدر

خیلی عالی بود احسنت بر شما

مهساسلطانیان پنج‌شنبه 6 مهر 1396 ساعت 15:25 http://khane8tom.blogsky.com

سلام و درود بر شما پونه خانم...

این ایام راا به شما و خانواده محترم تسلیت عرض میکنم..
منتظرتان در خوان هشتم هستیم..مانا باشید بدرود

سلام و درود بر مهسای نازنینم

ممنونم دختر خوبم همچنین گلم

ببخش خیلی دیر اومدم به وبم الان دیدم

زنده باشی و مانا

موفق باشی و روز و هفته ی خوبی داشته باشی

مهربانو چهارشنبه 5 مهر 1396 ساعت 18:52 http://mehryad1793.blogfa.com

گاندی معتقد بود . . ،
من نباید چیزی باشم که تو می‌خواهی
منی که من از خود ساخته‌ام، آمال من است و
توئی که تو از من می سازی آرزوهایت و یا کمبودهایت هستند. و بدان لیاقت انسان‌ها کیفیت زندگی را تعیین می‌کند، نه آرزوهایشان.
این جهان مملو از انسان‌هائیست که هر لحظه مالک
احساسی جدید هستند .
پس من متعهد نیستم چیزی باشم که تو میخواهی.
میتوانی دوستم داشته باشی، همین گونه که هستم
و من هم.
می‌توانی از من متنفر باشی بی‌هیچ دلیلی و من هم.
تو نمی‌توانی برایم به قضاوت بنشینی و حکمی
‌صادر کنی و من هم.
من قابل ستایشم و تو هم.
یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد ،
به خاطر بیاوری که آن‌هایی که هر روز می‌بینی
و با ایشان مراوده می‌کنی ،همه انسان هستند و دارای خصوصیات یک انسان، با نقابی متفاوت،
اما همگی جایزالخطا. روزی می توانی نامت را انسانی باهوش بگذاری که بتوانی انسان‌ها را از پشت نقاب‌های متفاوتشان بشناسی

سلام نازنینم،روزگار بر وفق مرادت

سلام بر مهربانوی عزیز دل

لذت بردم از این متنی که برام فرستادید

چه خوبه که هستی و چقدر خوب درکم میکنی از اینهمه راه دور

دوستت دارم مواظب خودت باش
موفق باشی و روز و هفته ی خوبی داشته باشی

مجید سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 09:46 http://vafadarfaz.blogfa.com/

I get wings to fly

I'm alive

When you call on me

When I hear you breathe

I get wings to fly

I feel that I'm alive

When you look at me

سلام پونه

سلام و درود برشما

لطفا معنی اینا رو هم بنویس من انگلیسیم خوب نیست

موفق باشید و روز و هفته ی خوبی داشته باشید

مرادعیسوند سه‌شنبه 4 مهر 1396 ساعت 06:24 http://moradesvand57.blogfa.com

سلام صبح شما بخیر تازه با وبتون آشنا شدم بسیار بسیار زیباست دیار بختیاری منتظر قدوم شماست

سلام و درود بر شما
خوش آمدید و بسیار ممنونم
به به دیار بختیاری من همیشه دوست داشتم ولی متاسفانه تا حالا نرفتم

خدا انشاالله قسمت کنه اونطرفها هم یک سفری باید برم
موفق باشید و روز و هفته ی خوبی داشته باشید

خسرو دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 21:12

. درود . یک نفر گفته که داستان هایم را کیلویی بفروشم !!!
. والا . . شما لطف کنید
. این سروده ای که مرتکب شدم را از بنده قبول کنید ممنون !!

. از آن شب فراق اش تا غم شد همسر من
. گرید به سان باران چشمان مضطر من
. با کاراوان عشاق شد در سفر هم آهنگ
. در خاطرش بماند آن یاد و خاطر من
. وقت سفر چه گفتم در گریه ات خندیدی
. دیگر کجا بخندی ای رفته از بَر من
. هر شب در آسمان ها استارگان گواهند
. کان ماه آسمانیست پابوس دلبر من
. آن چشمه درخشان هر صبح به پیش چشم ات
. شد شعله ای ز اختر از خشم کهتر من
. با یک نظر توان دید کان عاشق جانانه
. داند همی که عشق است آئین برتر من
. ( لعل لبش روان بخش از حسرتش بسوزم ) حافظ
. ترسم نباشد قسمت آید چه بر سر من !!
. آن عاشقم که مستیم این جام و آن جانانه
. یارب نباشد جز تو کس یار و یاور من
. خسرو به مستی هم شعری خوش آهنگ گو
. چون طبع دلکش توست این شعر خوشتر من

سلام و درود بر شما

قطعا طرف هنر شناس نبوده

مرسی خیلی خوب بود

روز و هفته خوبی داشته باشید

ملاحت دوشنبه 3 مهر 1396 ساعت 11:00

سلام

کامنت خالی ، در واقع خالی نبود.یعنی سکوتی در کار نبود

از یه سری برگ تلگرامی استفاده کرده بود تا تبریک تولد پاییز رو آذین ببخشم گویا بلاگفا خسودیش شده

پاییزتون مهرانگیز بانو

سلام خانم معلم مهربون ملاحت عزیزم
ممنونم همیشه مهربونی و لطف داری
سال کاری خوبی رو برات آرزو میکنم
امیدوارم به همه ی خواسته هات برسی آمین
پاییز تو هم مبارک و دل انگیز باشه عزیزم

مهربانو یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 20:56 http://mehryad1793.blogfa.com

سلام نازنینم

‍ هرگز از حرفهایی که مردم درباره تو می گویند نگران نشو. هیچگاه کوچکترین توجهی به آن ‏نشان نده. همیشه فقط به یک چیز فکر کن: « داور خداست. آیا من در برابر او روسفیدم؟ » بگذار ‏این معیار قضاوت زندگی تو باشد تا بی راهه نروی ... تو باید روی پای خودت بایستی و تنها ‏ملاحظه ات این باشد که :‌«‌هر کاری انجام می دهم باید مطابق شعور خودم باشد. تصمیم گیرنده ‏باید آگاهی و شعور خودم باشد. » ‌آنگاه خدا داور تو خواهد بود.‏

سلام و درود بر تو مهربان بانو مهربانوی عزیز

چقدر نیاز داشتم اینها رو بخونم ممنونم
چه خوبه که هستی

مهربانو یکشنبه 2 مهر 1396 ساعت 09:41 http://mehryad1793.blogfa.com

سلام دوست اندیشمند و نازنینم

به تعظیم مردم این زمانه
اعتــماد نکــن....!
تعظیم آنان هماننــد
خـم شدن دو سر کمـان است
که هـر چه بهم نزدیکتر شونـد
تیـرش کُشنـده تـر است....!

#جلال_آل_احمد

سلام بر مهربانوی عزیز دل

چقدر این کامنت زیبا و لذت بخش بود
چقدر حسش کردم
ممنونم درود بر تو خانم دکتر عزیز مهربانوی مهربان

محزونی نامقی شنبه 1 مهر 1396 ساعت 13:09

این دلنوشته را شاید قبلا خوانده باشید ولی مناسب دیدم درج کردم گرچ چند سروده ی دیگر نیز در این خصوص دارم
**
زن
ترانه ی دل نواز هستی
آرامش رها شده در صورت نسیم
معنای عشق
دست نوازش بی ادعای دهر
تفسیر ی از تبسم زیبای زندگی
گلواژه های نابِ نت موسیقی به شب
دامان الفت بگشوده تاسحر
رنگین کمان طلعت باران عاشقی
در وسعت زلال دل پاک آینه
جریان رود جاری دلدادگی و مهر
کوه مقاومت
بر محکم شکیبای زندگی
نازکتر از گل زیبای گلسِتان
زن
آری صلابت وتکرار زندگی
تکثیر عشق
در امتداد هستی هر قهرمان ویل
در امتداد دانش و تصویر راز ها
صوت محبت اعماق ساز ها
زن
یک باور همیشگی
در امتداد گل

مانا باشید

سلام و درود بر استاد محزونی عزیز

به به بسیار زیبا سرودید عالی بود .

درود بر شما موفق باشید و پیروز
***
زن قطعه ایست از موسیقی
شاید همان قطعه ی
" رویای یک مرد"
از " یانی "
خوب بنوازی
می شود رامش جان
بد نوازی می شود دشمن جان
و این
بستگی دارد به مرد
که نواختن بلد باشد
یا نه ...
#پونه _شاهی

پونه مهربون و عزیزم سلام
خیلی خوشحال شدم که بهم سر زدی
یه چند وقتی از این فضا و حساسیتهاش دور شده بودم و گاهی پیام می فرستادم که گذر زمان رو فراموش نکنم اما یک نوع انزجار از فضای مجازی در درونم نهادینه شده بود که من و از این فضا دور کرد و خدا رو شکر که دوستان خوب و عزیزم هستند و من و فراموش نکردن
دوستت دارم پونه ی دوست داشتنی
تنت سلامت و دغدغه ات لبخند باشه

سلام بر مرجان عزیز دلم
فدای تو من هم دلتنگت شده بودم گفتم بیام و احوالی بپرسم
می فهمم گاهی آدم دچار اسپاسم روحی میشه
و بهترین کار دوری از فضایی هستش که فکر میکنه براش مفید نیست
دلت آروم و شاد و رویاهات واقعی بشه و تنت سالم و لبت خندون باشه

ملاحت شنبه 1 مهر 1396 ساعت 11:00

هر آنگاه نام تو را می طلبم
و درباره ی تو می‌نویسم
قلم در دستم
به گلی سرخ بدل می‌شود...
هر آنگاه نام تو را می‌نویسم
کاغدهایم در زیر دستانم غافلگیرم می‌کنند
و آب دریا در آنها جاری می‌شود
و مرغان سپید نوروزی
بر فراز آن به پرواز در می آیند
هر آنگاه که درباره ی تو می‌نویسم
آتش در مداد پاک کن شعله ور می‌شود
و از بساط نوشتنم
باران سیل آسا فرود می آید
و شکوفه های بهاری
در سبد کاغذ پاره ها می‌شکفند
و در میان آنها، پروانه های رنگارنگ و گنجشک ها
و هنگامی که نوشته هایم را پاره می‌کنم
تکه پاره ها
چون شکسته های آینه ی نقره می‌شوند
چنانکه گویی ماه
بر بساط نوشتن من شکسته است...
مرا بیاموز !
چگونه درباره ات بنویسم !
یا چگونه از یادت ببرم !...



"غاده السمان"

درودها پونه بانوی هنرمند

درود بر تو عزیز دلم
ممنون بابت این سروده ی زیبا
مرسی که اومدی و خوندی

موفق باشی عزیزم و شروع ماه مهر رو تبریک میگم بهت

ملاحت شنبه 1 مهر 1396 ساعت 10:59 http://berangebaran13.blogfa.com

سکوت سرشار از ناگفته هاست

مهساسلطانیان جمعه 31 شهریور 1396 ساعت 11:27 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما پونه جان...

کوچه کوچه دلم پر از غوغاست / هر طرف خیمه عزا برپاست

قدسیان سوگوار و محزونند / همه هستى سیه پوش عزاست

ماه خون و خروش و ماتم شد / ماه خون خدا محرم شد . . .

تسلیت عرض میکنم...منتظرتان هستیم...مانا باشید بدرود

سلام به مهسای مهربون
به به عجب سروده ای احسنت
منم تسلیت میگم
چشم حتما میام
درود بر تو

رویـــــROYAـــا چهارشنبه 29 شهریور 1396 ساعت 14:33 http://mynicedream.mihanblog.com

سلام و عرض ادب
خیلی با این شعر ارتباط حسی بر قرار نکردم

نمیدانم چرا .....

راستی از حضورتان در وبلاگم بسیار ممنونم
بسیار دلنشین بود باز هم بمن سر بزنید

سلام و درود بر رویای عزیز

شاید من بد ترجمه کردم
ممنونم حتما باز هم به دیدارتون در وب میام

مهساسلطانیان. چهارشنبه 29 شهریور 1396 ساعت 13:20 http://khane8tom.blogsky.com

سلام زیبایم...
وای چه خوب پس من همیشه متن هامو میدهم به شما که برایم ترجمه کنید..

سلام بر مهسا جون عزیزم
اگه ترکی باشه و ساده باشه و بلد باشم چرا که نه عزیزم

مهربانو چهارشنبه 29 شهریور 1396 ساعت 08:54 http://mehryad1793.blogfa.com

سلام و درود بر خواهر نازنین و دوست و شاعر فرهیخته ام
برای چیدن گل سرخ، نه ارّه بیاور، نه تبر !

سرانگشت ساده‌ی همان ستاره‌ی بی‌آسمانم ... بس ،
تا هر بهار به بدرقه‌ی فروردین ،
هزار پاییز پریشان را گریه کنم .

- هم از این‌روست که خویشتن را دوست می‌دارم .

برای کُشتن من، نه کوه و نه واژه ،
اشاره‌ی خاموش نگاهی نابهنگامم ... بس .
تا معنی از گل سرخ بگیرم و شاعر شوم .

- هم از این روست که ترا دوست می‌دارم .

برای مُرده‌ی من، نه اندوه آسمان و نه گور زمین ،
تنها کابوس بی‌بوسهْ‌رفتنِ مرا از گفتگوی گهواره بگیر.
من پنجه‌ی پندار بر دیدگان دریا کشیده‌‌ام

پس شکوفه‌کن ای نارون، ‌ای چراغ، ای واژه !
این‌جا پروانه و پری به رویا‌ی مزمور ماه ،
دریچه‌ای برای دل من آورده‌اند .

- هم از این روست که جهان را دوست می‌دارم .

#سید_علی_صالحی

سلام و درود بر مهربانوی دوست داشتنی
چه اشتباه دل انگیزی...
نه امپراطورم
و نه ستاره ای در مشت دارم
اما خودم را
با کسی که خیلی خوشبخت است
اشتباه گرفته ام
و به جای او نفس می کشم
راه می روم
غدا می خورم
می خوابم و...
چه اشتباه دل انگیزی...

"رسول یونان"

مجید چهارشنبه 29 شهریور 1396 ساعت 08:50 http://vafadarfaz.blogfa.com/

اگر انسان ها می دانستند
فرصت با هم بودنشان
چقدر محدود است...
"نامحدود"
یکدیگر را دوست می داشتند....


سلام پونه

انسانها چی رو می دونند که این رو بدونند

سلام و درود جناب وفادار
سفرتون بخیر

مهربانو چهارشنبه 29 شهریور 1396 ساعت 08:44 http://mehryad1793.blogfa.com

سلام نازگلم
خدا رو شکر کمی بهترم،تقریبا هفت هشت روزی نبودم و مسافرت بودم واقعا نیاز به یک تغیر آب و هوا داشتم،ممنون که فراموشم نکردی عزیز نازنینم

سلام و درود به به چه خوب کردی رفتی سفر احسنت امیدوارم خوش گذشته باشه عزیزم

مهسا سلطانیان دوشنبه 27 شهریور 1396 ساعت 14:41

سلام پونه جونم خوبید؟؟
ببخشید چند مدتی نبودم که خدمتتون برسم...دلم براتون خیلی تنگ شده بود و الان خرسندم که به جمع شما دوستان برگشتم...پست جدید عالی بود مثل همیشه...موفق و مؤید باشید...منتظرتان هستیم...بدرود

سلام به مهسای عزیز دل
خوش اومدی گلم
به به ...بقول شاعر :
باور از بخت ندارم که تو مهمان منی

خدا رو شکر خوبم نگرانت بودم مهسا جان من هم دلتنگ تو عزیز مهربون شده بودم جویای احوالت بودم منتهی کسی خبری نداشت ...
مرسی که اومدی و خوندی ممنونم حضور تو برکته

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد