من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"نلرز کرمانشاه"


می لرزد تنم

وقتی که می لرزی کرمانشاه 

کورد میمیرد ولی نمی شود تسلیم

قصه اینگونه آغاز شد

شعر شد و پیچید:


آسمان تاریک بود 

که زمین لرزید 

عده ای خواب بودند

که عده ای در خواب 

جا ماندند

ماشینها 

را پر می کنیم

دل ها را خالی 

می زنیم به دشت 

دشت ذهاب 

یا می زنیم به پل 

سرپل ذهاب 

می زنیم به قصر 

قصری که شیرین نیست 

که فرهادش خاموش مانده 

مثل بیستونی که بی ستون مانده

نیست چیزی اینجا جز آوار

حجم بزرگ ویرانی 

هنوز هم 

امن ترین جای دنیاست 

آغوش مادران 

زیر آوار نوزاد در بغل 

زندگی جاریست 

ماشینها خالی می شود 

و دل ها پر 

پر می شود از رنج 

پر می شود از غم 

اندوه جاریست 

لبریز می شویم 

و 

سر می رویم از درد 

ملتی یتیم هستیم 

دست در دست هم 

به قول سیمین 

" دوباره می سازمت وطن 

اگر چه با خشت جان خویش"

هر چند 

که

آسمان بعضیها 

تاریک است 

 و روشن نخواهد شد

هر گز ، هرگز

آسمان آنانی که

بخواب زده اند خود را 

و نمی بینند رنج خلق را 


#پونه_ شاهی 

#زلزله_کرمانشاه_آبان_96

نظرات 15 + ارسال نظر
یه کورد دوشنبه 28 اسفند 1396 ساعت 22:11

سپاس خانم شاهی
سپاس الز همدریت و درد مردم کورد و کرمانشاه بر شما باد
به عنوان یک کورد از خدایی کوردها می خواهم همیشه شاد باشی و همیه پونه شاهی باشی
از اسمت پیداست مه بزرگی و صاحب ریشه خدای کوردها بر این ریشه قوت دهد که صدها نفر مثل خودت تریبت کنی
بادر کوچک شما یه کورد قبلاها می خواندمت

سلام و درود بر شما دوست عزیزم

امیدوارم سال خوبی رو شروع کرده باشید و تنتون سالم و دلتون شاد باشه و شما و تمام برادرها و خواهرهای کوردم و لرم و ترک و بلوچ و فارسم
سایه ی آرامش و صلح و ثروت و اقتدار و انسانیت بر سرهمه مون باشه آمین یا رب العالمین

بچه سید جمعه 3 آذر 1396 ساعت 14:06 http://shooridehvasheyda.mihanblog.com

سلام و خدا قوت

از حضور سبزتون در خیمه ی شهدا و حسن نظر ارزشمندتون

بی نهایت سپاسگزارم.

در پاسخ سوالتون باید عرض کنم، شعر از من نبود

اما به شعر و شعر گفتن علاقه دارم و بعضی اوقات دو سه

مصرعی مینویسم.

اغلب به شعرهایی با محتوای مذهبی و حماسی علاقه دارم.

در پناه حق باشید.
یاعلی،ع،

سلام و درود بر شما
خوب علاقمندی به شعر هم زیباست
امیدوارم موفق باشید

مجید چهارشنبه 1 آذر 1396 ساعت 14:58 http://vafadarfaz.blogfa.com/

درود بر پونه عزیز

اندیشه هایت سبز باد

سلام و درود بر شما
ممنون از مهرتان
موفق باشید و پیروز

Mr.Sa چهارشنبه 1 آذر 1396 ساعت 10:07 http://psarmadi.blog.ir

نخورده می چه داند شراب یعنی چه ؟
ندیده آب چه داند سراب یعنی چه ؟
درست نیست که بدانی چه حالتی دارم
مرا ببین که بدانی خراب یعنی چه !

سلام و درود
خوش اومدید
به به عجب سروده ای خیلی عالی بود
سپاس از حضورتون

محزونی نامقی چهارشنبه 1 آذر 1396 ساعت 08:10

درود و صب بخیر

مبارکه تمثال کنونی
الان متوجه شدم .
براتون بهترین ها را آرزومندم.
شاد باشید

سلام و درود بر استاد محزونی عزیز
خواهش میکنم
ممنون از حضورتون
موفق و پیروز باشید

دنیا سه‌شنبه 30 آبان 1396 ساعت 19:54 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود سپاس ازحضورسبزتون ونقدمفیدتون
شادباشیدوخوب

سلام بر دنیای عزیز دل
ممنونم بانو باز هم عذر خواهم که جسارت کردم

بچه سید سه‌شنبه 30 آبان 1396 ساعت 19:18 http://shooridehvasheyda.mihanblog.com

عاشقی دردسری بود نمی دانستیم

حاصلش خون جگری بود نمی دانستیم

پر گرفتیم ولی باز به دام افتادیم

شرط بی بال و پری بود نمی دانستیم

عرض سلام و ادب و احترام

از مطالب ارزشمند و قابل تحسین شما بهره مند شدم.

ان شاالله قلمتون استوار و پیروز سربلند باشید.

اگه اجازه بفرمایید وب ارزشی شما رو پیوند بزنم.

برای شما حسن عاقبت و طول عمر با عزت دارم.

یاعلی،ع،

سلام و درود بر شما
خوش آمدید

سروده ی زیبایی بود ممنون بابت اشتراکش
خواهش میکنم اختیار دارید
سپاس از حضورتون
موفق باشید و پیروز

دنیا سه‌شنبه 30 آبان 1396 ساعت 00:56 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود زیباوغم انگیز
دعوتیدگرامی

سلام و درود بر تو دنیای عزیز

درد رو از هر طرف بنویسیم درده نمیشه جور دیگه ای نوشت
مرسی از حضورت عزیزم
حتما میام

مهساسلطانیان یکشنبه 28 آبان 1396 ساعت 12:00 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما..

بعد از رکوع و سجده و بعد از قیام از دور

هر شب دو زانو می زنم با احترام از دور

دستی به روی سینه و دستی به سوی تو

روی لبم گُل می کند : آقا سلام از دور

شهادت امام رضا (ع) تسلیت باد

موفق و مؤید باشید بدرود

سلام بر مهسای عزیز دل

عجب سروده ی زیبایی لذت بردم
شهادت امام رضا (ع) تسلیت بر شما و خانواده ی محترمتون

خسرو . و . مهسا یکشنبه 28 آبان 1396 ساعت 11:23

. با صمیمانه ترین درودهایم . .

. در آن نیمه شب
. آنگاه که بادهای سوزان مرگ وزیدن گرفت
. خدایان دروغین در خواب بودند
. برقی از مقابل چشمانم گذشت
. می توانم شلعه های آتش را حس کنم
. وجودم بی هیچ آتشی می سوزد
. این آغاز یک پایان است
. به تلخی مرگ
. بکدامین گناه هوا بوی مرگ گرفت ؟
. آن شب ، مام وطن
. تا آفتاب خونین سحرگاه می گریست
. می سوخت بحال خویش
............. در انتظار شما هستم !!!

سلام و درود بر شما جناب خسرو خان و ممهسای عزیز
ممنون بابت این سروده ی خوبتون

علامرضا نصراللهی شنبه 27 آبان 1396 ساعت 20:38 http://ghn92.blogfa.com/

با سلام و احترام
دعوتید به خوانش شعری تازه از من

سلام و درود بر شما
حتما ممنون از دعوتتون

مجید شنبه 27 آبان 1396 ساعت 14:35 http://vafadarfaz.blogfa.com/

گیج و مبهوت خیره به خاک

هر کجا می نگرد، خاک خاک


کبود و خونین بال و پرشان

رفت به باد ،امید و باورشان

سلام پونه عزیز
لایک

سلام و درود بر شما جناب وفادار

ممنونم
خداوند به بازماندگانشون صبر عنایت کنه و روح رفتگانشون رو قرین رحمت الهی آمین

محزونی نامقی شنبه 27 آبان 1396 ساعت 13:18

سلام

درود بر شما ومهربانونی بزرگوار .
وب بنده مشکلی نداره ، با این آدرس
http://mypoems.mihanblog.com/

ممنونم ار حُسن نظرتون

سلام و درود بر شما ممنونم
از اینکه آدرس وب رو دادید

موفق باشید و برقرار

مهربانو شنبه 27 آبان 1396 ساعت 10:03 http://mehryad1793.blogfa.com

سلام پونه جان
باید دوباره بیایم و شعرت را بخوانم
فقط برایم جای سوال دارد مگر جناب محزونی وبلاگ دارد؟؟؟ حقیقتش من نمیدانم چگونه باید محبت کامنت های ایشان را جبران کنم لطفا آدرس ایشان را به من هم بدهید
با تشکر

سلام بر مهربانوی عزیز دل بانوی مهربانی ها
بله ایشون وبلاگ دارند که توسط رویا جان آپدیت میشه و جناب محزونی گاهی خودشون سری به وبلاگشون میزنند و جواب دوستانی که هستند رو می دن .
تو لینک وبلاگها آوای دل وبلاگ ایشون هستش که فکر میکنم چون نمای وبلاگشون رو عوض کردند بهم ریخته

محزونی نامقی شنبه 27 آبان 1396 ساعت 08:23

درود بر پونه عزیز

راستی که با قهر طبیعت چه باید کرد.
بهر شکل این امری طبیعی وبی گریز است.
اما دل آدم کبود می شود از ضربه سنگهای بی تفاوتی و عدم توجه به نوعدوستی.
امید وارم این ستادهای بحران، واقعی به وظیفه شان عمل کنند.
موید باشید

سلام و درود بر شما
ممنون از همراهی تون اتفاق ناخوشایندیه آدم بیقرار میشه بخاطر هموطنانش
باید یه کاری کرد و کمکهایی که شده رو جهت داد براشون خونه درست کرد و کمکشون کرد که دوباره شروع کنند .

راستی وبلاگتون دچار مشکل شده یه توجهی بفرمایید لطفا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد