من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"جزیره ای به نام زن"



مادرش معتقد بود زن مثل جزیره ای ست دور از هیاهو و شلوغی در دورترین و خوش آب و هواترین نقطه ی زمین که از یادها و نگاه ها دور مانده و آرام است .

آنقدر آرام که می تواند به غریقی که از طوفان سخت جان بدر برده و به جزیره رسیده زندگی و امید دوباره ببخشد.


ولی ملوک دوست دارد زنها پرنده باشند آزاد و رها ...
قسمتی از داستان کوتاه جزیره ای بنام زن

نظرات 17 + ارسال نظر
مجید سه‌شنبه 14 آذر 1396 ساعت 14:03 http://vafadarfaz.blogfa.com/

درود بر پونه همشهری خوبم
و عکس های زیبایش

سلام و درود بر شما
موفق باشید و پیروز

خسرو . و . مهسا شنبه 11 آذر 1396 ساعت 22:12

. با درودی صمیمانه . بنده در نیمه شب یلدا بدنیا آمده ام . و این
. رویداد را در اغلب سروده هایم به اشکال مختلف باز گفته ام .
. این سروده تقدیم شما . امید که مقبول افتد .
. آمدی چون جان به بالینم نشستی در کنار من
. نشستی در کنار من نگاه تو نگاه اشکبار من
. زهی اقبال و بخت من که با یار در کنار افتاد
. به باغ و گلشنم هر دم خوشا بر روزگار من
. از آن پیر خرد دارم که این راه و آن بی راه
. مکن دعوی فضل جاهل که مرشد سازگار من
. ز دامانت ندارم دست به تاب نیر اعظم
. قبول اهل دل عشقم امید پایدار من
. من آن صیدم که می نازم به صیاد دلم . اما
. از آن ترسم که صیادم بسوزد این نگار من
. در آن ظلمات برف اختر نه پیدا مادر و هم من
. به دنیا آمدم یلدا کجا دارم به باور من
. بیا ای خسرو خوبم برای توست هر کارم
. بیا چون جان به بالینم نشستن در کنار من . .

سلام و درود بر شما

باز هم یک سروده ی عالی احسنت بر شما

موفق باشید و پیروز

حمید عسکری شنبه 11 آذر 1396 ساعت 21:10 http://sobhbabaran.blogfa.com

سلام .ممنونم از حضورتون ...
تموم شعرهای و‌کارهای هنری ناب و بسیاری از عکسها از ذهن ناقص منه.
منتظر حضور دوباره تان هستم

سلام و درود بر شما
بسیار عالی
از ذهن خلاق شماست نه ذهن ناقص لطفا" دیگه از این واژه استفاده نکنید
چون کارتون خلاقانه ست
موفق باشید

حمید عسکری شنبه 11 آذر 1396 ساعت 12:33 http://sobhbabaran.blogfa.com

عکس عالی

سلام و درود خوش اومدید
ممنونم

مریم باغ شیرین شنبه 11 آذر 1396 ساعت 07:34 http://raghssayeha.blogfa.com

سلام مرسی خانم‌گل
بازم سربزن خوشحال میشم

درود بر شما
چشم حتما
موفق باشید

دنیا جمعه 10 آذر 1396 ساعت 15:34 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود دعوتید پونه ی عزیز

سلام و درود دنیا جون چشم گلم

مهساسلطانیان. جمعه 10 آذر 1396 ساعت 12:34 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما پونه جان...منتظرتان در خوان هشتم هستیم...منتظر نقد ها و انتقاد های خوبتان...مانا باشید بدرود

سلام به مهسای عزیز دلم امیدوارم خوب باشی
چشم حتما میام

مریم باغ شیرین پنج‌شنبه 9 آذر 1396 ساعت 16:01 http://raghssayeha.blogfa.com

سلام عزیزم آپم دعوتید

سلام و درود چشم گلم
حتما میام

خسرو . و . مهسا چهارشنبه 8 آذر 1396 ساعت 20:10

. درود . آنقدر در دریای غزل دست و پا زده ام که دیگر هوسم
. سرودن نیست که نیست !! کمی هم از اقتصادیات !!!!
. در سوئیس، بانک ها ماهیانه یک درصد جهت حق نگهدارى
پول از مشتری می گیرد، ولی سود بانکی از وام گیرنده ها نمی گیرند.

در بانکهای ایران ماهیانه سودى حدود ٢٠ درصد به سپرده ثروتمندان اضافه میکند، در عوض ٢٨ درصد بهره از وام گیرندگان ( افراد محتاج ) میگیرد

یعنی در ایران اسلامی، از محتاج میگیرند و به غنى میدهند،
ولى در سوئیس از غنى میگیرند و به محتاج میده
. . دیگر چه می توان گفت ؟؟؟؟؟

سلام و درود بر شما خوبان

چه می توان گفت جز اینکه خوش به حال سوئیسی ها
موفق باشید و پیروز

مهساسلطانیان. سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 23:20 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما استاد بزرگوار...
به من هم بیاموزید این گونه بنویسم و بسرایم...
مانا باشید بدرود

سلام و درود بر مهسای عزیزم
تو خودت استادی عزیز مهربون لطفا شرمنده ام نکن
موفق باشی و پیروز

محزونی نامقی سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 08:22

سلام بر پونه سلام بر نیشابور
چطورید نازنین آبجی

شاید این سروده را قبلا برای شما یا دوستان دیگر ارسال کرده باشم ولی با چون با پست شما همخوانی دارد ارسالیدم.


زن
ترانه ی دل نواز هستی
آرامش رها شده در صورت نسیم
معنای عشق
دست نوازش بی ادعای دهر
تفسیر ی از تبسم زیبای زندگی
گلواژه های نابِ نت موسیقی به شب
دامان الفت بگشوده تاسحر
رنگین کمان طلعت باران عاشقی
در وسعت زلال دل پاک آینه
جریان رود جاری دلدادگی و مهر
کوه مقاومت
بر محکم شکیبای زندگی
نازکتر از گل زیبای گلسِتان
زن
آری صلابت وتکرار زندگی
تکثیر عشق
در امتداد هستی هر قهرمان ویل
در امتداد دانش و تصویر راز ها
صوت محبت اعماق ساز ها
زن
یک باور همیشگی
در امتداد گل
***

همیشه شاد
مادام سلامت بادا

دختران شهر

به روستا فکر می کنند

دختران روستا

در آرزوی شهر می میرند

مردان کوچک

به آسایش مردان بزرگ فکر می کنند

مردان بزرگ

در آرزوی آرامش مردان کوچک

می میرند

کدام پل

در کجای جهان

شکسته است

که هیچکس به خانه اش نمی رسد!

شعر: گروس عبدالملکیان
****

سلام و درود بر شما استاد محزونی عزیز
سپاس از حضورتون و بسیار ممنون بابت سروده ی زیبایی که به اشتراک گذاشتید . این سروده ی شما آنقدر زیباست که هر بار به اشتراک می ذارید تازگی و زیبایی اولیه شو حفظ کرده و لذتبخشه .
با آرزوی سلامتی تندرستی شادی و عاقبت بخیری برای شما بزرگوار
درودتان باد

مهربانو سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 07:22 http://mehryad1793.blogfa.com

تا پاییز فکر رفتن به سرش نزده
کینه هایمان را به دست بارانش بسپاریم
تا از دلمان بشوید،
غم هایمان را به دست باد بسپاریم
تا از شاخه ی دلمان جدا کند
زمستان که برسد دردهایمان یخ میبندند
لیز میخوریم زیر نگاه سنگین تنهایی
و آنوقت است که بغض و دلمان با هم می شکند

پاییز را از دست ندهیم
زمستان اگر فصل شکستن بغض ها باشد
ایمان بیاوریم که پاییز فصل شکستن غصه هاست...

#صفا_سلدوزی

سلام و درود پونه ی نازنین و بزرگوار،سپاس از حضور سبزتان

سلام و درود بر بانوی مهربانی ها مهربانوی عزیز

چه سروده ی زیبایی ممنونم ازتون
امیدوارم شاد و سلامت باشید
موفق باشید و پیروز

دنیا یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 17:52 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود عاااااااااالی بود قلمتون سبز
دعوتیداستادگرامی

سلام و درود بر دنیای عزیز دلم
لطفا به من نگو استاد چون واقعا استاد نیست هنوز تا همیشه دارم یاد میگیرم
چشم حتما میام خدمتتون
موفق باشی و پیروز

مریم باغ شیرین شنبه 4 آذر 1396 ساعت 15:25 http://raghssayeha.blogfa.com

سلام عزیزم وب زیبا وپرمحتوایی داری خوشحال میشم رقص سایه ها سربزنی به من

سلام و درور بر شما مریم جان
چشم حتما خوشحالم که وبم مورد توجهتون بوده
موفق باشی و پیروز

بچه سید جمعه 3 آذر 1396 ساعت 13:59 http://shooridehvasheyda.mihanblog.com

زن مظهر جمال خلقت خداست.

اما نه هر زنی

زنی که فاطمه زهرا،س، به افتخار کند.

سلام و عرض ادب
عصر ادینه تون بخیر و نیکی

با کمال افتخار وبگاه ارزشمندتون پیوند خورد. شما هم اگه قابل دونستید معرف خیمه ی شهدا باشید.

سلام و درود بر شما
ممنون از لطفتون
چشم
موفق باشید و برقرار

خسرو . و . مهسا پنج‌شنبه 2 آذر 1396 ساعت 19:46

. درودی مهربانانه . برای این جزیره و نویسنده اش بعدها
. خواهم نوشت . وقتی که خواندمش !!!
. خواهرم منزلش دارالقران است . بسیارو بطور ناشناس به اشخاص
. شناخته شده و آبرومند بطور پهنانی کمک های شایسته می کند سالروز
. تولدش این غزل را ساختم . لازم است یاد آوری کنم . نام مادرمان
. / مریم / بود . خداوند . همه ی رفتگان را قرین رحمتش کند . آمین .
. فضای خانه ات نازم که عیش جاودان دارد
. صفای روح و جسمت را که در جنت مکان دارد
. چو هستی زاده مریم مسیحا دم شوی ای دخت
. مسیح را هم قیاس دست تو باید که لطف بیکران دارد
. بصد پنهان تو را دیدم که هم محرم شدی مرهم
. بنازد همتت را دهر که صد سایه نهان دارد
. بمیرد چرخ بازیگر که نتواند هزاران فتنه انگیزد
. کزین فتانه آشوبگر . دهر بس نشان دارد
. بناگه خشم گرفتی و حدیث مهر و قهر گفتی
. نخواهی رفت ازدل ها که با توهردلی ده آشیان دارد
. بیاد آور که استاد سخن فرموده است ما را
. نمیرد آن نکو نامی که دل ها شادمان دارد
. تو ای سالک راه با قران خویش پیما
. سحرگاهان بخواه از او که ما را در امان دارد
. نخواهم مدح تو گفتن که جز حق هم نمی گویم
. تو والاتر از آن هستی که طبع من بیان دارد
. بیا در گلشن هستی به دور از خار گل چینیم
. که طبع خسرو چون رویت گلستانی گران دارد . .

سلام و درود

درود بر خواهر مهربان و دوست داشتنی شما سلام و درود و ارادت بنده را نیز خدمتشان برسانید .
و درود بر شما بخاطر این غزل زیبا و احترام و تکریم خواهر گرامی و کار خوبشون
زنده باشید و پایدار و برقرار

مهساسلطانیان پنج‌شنبه 2 آذر 1396 ساعت 17:52 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما پونه جانم...

سلام و درود بر مهسای عزیز دلم
امیدوارم خوب باشی
ممنون از حضورت
شاد باش و دیر زی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد