من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"معرفی کتاب: اسفار کاتبان _ اثر: ابوتراب خسروی"

  • Photo by : Pooneh.Shahi


  • کتاب اسفار کاتبان رو به توصیه ی پسر خواهرم #امیر_نیک بخت خوندم البته خود کتاب هم از مجموعه کتابهای نفیس امیر عزیز هست ممنونم که این کتاب رو بهم معرفی کرد .
    رمان در مورد دو تا دانشجو هستش که پسره مسلمون و دختره یهودیه که مجبور میشن یه تحقیق دانشجویی رو با هم انجام بدن موضوع تحقیق در مورد قدیسین هستش که داستان علاوه بر این موضوع و پرداختن به شدرک قدیس یهود به داستان زندگی اقلیما دختر یهودی و سعید بشیری پسرمسلمان پرداخته شده و همچنین لابلای داستان کاتب شیخ یحیی کندری ماجرای شاه منصور مظفری روروایت میکنه داستان عناصر پسامدرن رو داره جذاب و گیراست منتهی من با پایان داستان ارتباط برقرار نکردم.منظورم خونسردی سعید بشیری نسبت به سرنوشت اقلیما
    *****قسمتی از کتاب
    آذر بلند و کشیده بر نطع باقی مانده ، سر رابر تن جفت کرده اند و با نخ جراحی بخیه زده اند. رفعت ماه تحمل خوبی دارد .می تواند گریه نکند .نباید گریه کند. حالا وقتی نیست که گریه کند . صورتش کبود شده ، من نمی گویم که چه باید بکنیم . او هم چیزی نمی گوید .من آذر را بر دوش می کشم . رفعت ماه هم کتاب هایش را جمع کرده و جایی می گذارد . از پله های ایوان پایین می آییم . محوطه ی باغ مثل همیشه ساکت است . با اینکه پاییز است، باد نمی آید تا برگی از درختان سپیدار و تاک و سیب بیفتد.



نظرات 6 + ارسال نظر
غلامرضا نصراللهی پنج‌شنبه 5 بهمن 1396 ساعت 22:37 http://www.ghn92.blogfa.com/

با سلام و احترام
به روز هستیم و دعوتید به خوانش و نقد و نظر درباره ی شعر من

سلام و درود
ممنونم حتما
موفق باشید و پیروز

دنیا چهارشنبه 4 بهمن 1396 ساعت 01:05 http://www.bloodorange94.blogfa.com

درود مثل همیشه عالی
دعوتیدگرامی

سلام دنیا جان
ممنونم چشم حتما

رویا یکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت 12:35 http://oojha.blogfa.com

سلام
وبلاگتون خوبه
خوشحال میشم به من سر بزنین

سلام و درود رویا جان خوش اومدی عزیزم
به وبلاگن سر زدم قفل بود

محزونی نامقی یکشنبه 1 بهمن 1396 ساعت 09:06

درود بر پونه گرامی

خوندن کتاب یا نوشته ،حالا هر نوشته ای به یکبار خوندن می ارزه ، ولی متاسفانه کم کم مطالعه در کشور ما داره بی رنگ میشه واین خیلی بده . مردم به صرف اینکه بصورت الکترونیکی متنهای پی دی اف یا سایر مطالب را می خوانند فکر می کنند احتیاج به فیزیک کتاب نیست در صورتی که خوندن کتاب و ورق زدن آن خود سبب آرامش روح است واز طرفی بهتر مطالب در ذهن ورود کرده و ماندگاری بیشتری دارد. به امید روزی که همه مون کتاب خون بشیم.

سپاس

سلام و درود
بله واقعا همینطوره همه فکر میکنند خوندن چند تا مطلب تو تلگرام و اینترنت کافیه و صاحب نظر در همه ی امور میشوند .
به امید روزی که همه مون بیشتر کتاب بخونیم .
موفق باشید و پیروز

گـــاهــی .....
مــجبــوریــد بـــگــــذاریــــد ،
کـســـانــــی از زنـــدگیتـــان بـــرونـــد ؛
تـــا فـضـــا ،
بـــرای آمـــدن آدم هـــای بـهتـــر ؛
بـــه زنــدگیتــان بــاز شــود ...... !

..............................................

سلام و درود خوش اومدید

بله همینطوره واقعا"
به ما کسانی خنجر می زنند که می دانند کی و کجا حواسمانمان به خودمان نیست .
موفق باشید و پیروز

mr-sa چهارشنبه 27 دی 1396 ساعت 13:01

آنچنان جای گرفتی
تو به چشم و دلِ من

که به خوبانِ دو عالم
نظری نیست مرا ...

سلام و درود

فکر میکنم این سروده ی زیبا از حضرت مولانا باشه
ممنونم هر چند نمی شناسمتون ولی از حضورتون سپاسگزارم
خوش اومدید به وبلاگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد