من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

«ستاره ی دریایی لینکیا»


Photo by @pooneh.shahi


 

ستاره ی دریایی لینکیا وقتی بازویش قطع می شود قادر است بازوی قطع شده را ترمیم کند و همچنین عضو قطع شده هم قادر است بقیه بدن خویش را ترمیم کرده و ستاره ی جدیدی از بازوی بریده شده بوجود آید.
یعنی از یک زخم دو ستاره مجزا بوجود می آید.
این حکایت زنان ایرانی ست . مادرانی که با هر زخم با هر قطع عضوی قادرند خودشان بدون تکیه گاه زخم های شان را ترمیم کنند و تکه ی بریده و‌کنده شده از وجودشان را تبدیل به موجودی تازه متولد شده کنند که بعد از مدت کوتاهی آماده ی زخم خوردن است . 
اکثر زنان ستاره های دریایی لینکیا هستند که تکیه بر بازوی خود زده اند.
زخم های کاری همیشه از طرف دشمنان بر پیکره ی انسان ها وارد نمی شود . 
گاهی از طرف کسانی که حتی دیگران هم انتظارش را از آنان ندارند ، بر وجود انسان می نشیند . زن ها موجوداتی که اغلب قدرت دفاعی ندارند جز گریستن، که این روز ها حتی از همین هم استفاده نمی کنند ‌و مثل پادشاهی که زانو نزد ،در برابر زخم‌ها و ضربه ها تسلیم نشده و به ترمیم خود می پردازند. 

نظرات 6 + ارسال نظر
مجید وفادار سه‌شنبه 26 تیر 1397 ساعت 08:26

سلام صبح سه شنبه تون طلائی
صبح یعنی عشق
عشق یعنی
شروع دوباره تنفس
تنفس یعنی
حس خوب زندگی
زندگی یعنی
زیباترین هدیه خدا
پس زیبا به زندگی نگاه کن
صبحتون شاد شاد

سلام و درود صبح شنبه تون عالی و روز و هفته تون متعالی

ممنونم امید که تمام لحظات زندگی تون سرشار از عشق و مهربانی و سلامتی و وفاداری و موفقیت باشه آمین

donya یکشنبه 17 تیر 1397 ساعت 10:58

درود مثل همیشه عاااااالی بود
www. bloodorange94. blogfa. com

سلام و درود دنیا جان
مرسی عزیزم خیلی گلی

ملاحت دوشنبه 11 تیر 1397 ساعت 18:37 http://berangebaran13.blogfa.com

سلام پونه بانو.خوبید؟روز وروزگارتون خوش ان شاا...
چه متن زیبایی و چقدر درسته...
مثل همیشه از خوندن نوشته های شما لذت بردم
و همچنین تصاویر بسیار زیبا و هنرمندانه هستند.
در پناه مهر خدای مهربان شاد وتندرست باشید بانوی عطرآگین

سلام بر ملاحت عزیزم خانم معلم گل
خدا رو شکر الان همه خوبیم و انشاالله که شما و خانواده محترم هم خوب خوب باشید
چقدر دلگرم میشه آدم وسط این همه غوغای جهان دوستای خوبی مثل شما داشته باشه که با حر ف های قشنگشون دنیاتو قشنگتر کنند و کاری کنند که سختی ها رو بیشتر تحمل کنی

چه خوبه که هستی و خدا رو شکر که با تو هر چند مجازی آشنا شدم
درود بر تو زنده باشی و مانا

محزونی نامقی دوشنبه 11 تیر 1397 ساعت 08:38

درود بر شما
یعضی ها فک میکنند زن یعنی تمام کارخانه را بدوش بکشه ومرد یعنی از راه بیاد دراز بکشه ،لم بده ،دستور بده و....
تمیزی خانه،سبزی پاک کردن ، شستن ، تربیت بچه و....همه بازن .
ومرد فقط پدر ی مقتدر .
به امید روزی که بفهمیم همسر داری یعنی چه ، من معتقدم اگر کمی تفکر وعاشقانه های زندگی را بدونیم مرزی بین شرح وظایف در زندگی مشترک قائل نخواهیم شد.

شادباشید

سلام و درود مجدد استاد عزیز

این که همه ی مردان سرزمینم اندیشه شون در مورد زن به شما برسه یا حتی نزدیک بشه آرزومه

درود بخاطر این فکر و اندیشه ی خوبتون

زنده باشید و مانا

محزونی نامقی سه‌شنبه 5 تیر 1397 ساعت 09:02

سلام
شاید این دل نوشته راکه مربوط به سالها قبل ا ست را قبلا خوانش کرده باشید ولی باتوجه به پست شما بد نیست تکرار بشه.


ترانه ی دل نواز هستی
آرامش رها شده در صورت نسیم
معنای عشق
دست نوازش بی ادعای دهر
تفسیر ی از تبسم زیبای زندگی
گلواژه های نابِ نت موسیقی به شب
دامان الفت بگشوده تاسحر
رنگین کمان طلعت باران عاشقی
در وسعت زلال دل پاک آینه
جریان رود جاری دلدادگی و مهر
کوه مقاومت
بر محکم شکیبای زندگی
نازکتر از گل زیبای گلسِتان
زن
آری صلابت وتکرار زندگی
تکثیر عشق
در امتداد هستی هر قهرمان ویل
در امتداد دانش و تصویر راز ها
صوت محبت اعماق ساز ها
زن
یک باور همیشگی
در امتداد گل
حکمخنتحخنمنم

سلام بر استاد محزونی عزیز دل

سروده های شما هیچ وقت تکراری نمی شن حتی اگه روزی چند بار مرور بشن

سپاس از مهرتون سپاس از لطفتون و درود بر شما

Baran سه‌شنبه 5 تیر 1397 ساعت 08:45 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام
من شما را بسیار ها دوست میدارم؛ پونه بانو
سلامت و شاد زی؛بلامیسر

سلام بر باران عزیز دل ممنونم عزیز دلی
من هم دوستتون دارم
درود بر شما زنده باشی و موفق عزیزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد