من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"شاهی بی شین و یا "



جدی گرفته بودیم حرفهایش را  

عشق آتشین و شعله هایش را  

 

زین آتش سوختیم و خاکستر شدیم 

از این رو اینگونه  معتبر شدیم  


حالش بد بود گمان برد که عاشق است

غزل سرود  اینجا مردی عاشق است


از فروغ گفت و فروغ چشمهایم 

از روزهای خوب ، امید فردایم

 

ما  حالمان خوب بود  و باور کردیم

حرفهای عاشقی او را از بر کردیم 


امروز حالش خوب است ولی عاشق نیست 

امروز حال ما بد است و عاشق  ،  نیست 


این نیست و آن نیست و امروز دیروز نیست 

آنچه که امروز هست در دیگر روز نیست  


دیروز  با او شاهی بی تخت و تاج  بودیم  

امروز بی او "شاهی بی شین و یا" شدیم  


+" شاه  بی شین " نام رمانی است اثر: کاظم مزینانی 

نظرات 13 + ارسال نظر
سیما پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 19:18

گرت از دست بر آید دهنی شیرین کن

مردی آن نیست که مشتی بزنی بر دهنی


#سعدی

ما
زنده به عشقیم
و همین
ما را بس ...

سلام و درود خوش اومدی سیما جان

خسرو چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 21:44

. ای رفته از بر من رفتی که رفته باشی
. یا مصلحت بر این بود چندی نهفته باشی
. از رفتن ات نترسم گر خود بیاد مایی
. ترسم که از رقیبان حرفی شنفته باشی .
.................................
. وقت سفر چه گفتم . در گریه ات خندیدی
. دیگر کجا بخندی ای رفته از بر من !!!!.
. لطفا زود بر گردید که یک دیوان شعر مرتکب میشماااااا !!!

رفتنم گر که شود با عث خیر

بروم تا که شوم بانی خیر ...
...........................
سلام و درود ببخشید خونه تکونی و شلوغ پلوغی و اینهمه کار شرکت
که تمومی نداره با عث شد دیر به دیر بیام حتی نتونستم سری به وب دوستان بزنم

امشب باید یه سری به همه بزنم

مستانه سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 23:59 http://eagle2016.blogfa.com

این قرار داد

تا ابد میان ما

برقرار باد

چشم های تو به جای دست های تو !

من به دست تو

آب می دهم

تو به چشم من

آبرو بده !

من به چشم های بی قرار تو

قول می دهم ریشه های ما به آب

شاخه های ما به آفتاب می رسد

ما دوباره سبز می شویم!

سلام مستانه جان خوش اومدید

ممنونم از این سروده ی زیبایی که ارسال کردید مرسی مستانه جان

هیچ کس سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 11:31 http://toghyanesokoot.blogfa.com/

پونه جان اگه میشه برام خصوصی تو وبم بنویسید که اجازه دارم نقد کنم؟

درود بر شما چرا خصوصی بگم شما اجازه دارید نقد کنید با همه ی وجودم خوشحال میشم که بتونم اصلاحش کنم و بهتر و بهتر بنویسم ممنونم

هیچ کس سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 11:28 http://toghyanesokoot.blogfa.com/

سلام پونه جان
خیلی خوشحال و ممنونم و باعث افتخارمه که مهربانو جان من رو به دوستان خوبشون معرفی میکنن

خیلی ممنونم که به وبلاگم سر زدین و دلنوشته هام رو مورد لطف قرار دادین

و خیلی ببخشید که دیر به فضای دل انگیز وبلاگتون اومدم
البته اومدم اما عجله ای و دیدم که شاعرید حیف دونستم که سرسری بخونم و گفتم بمونه سر یه فرصت مناسب بیام و حسابی لذت ببرم
میرم که بخونم
بازم ممنون
زنده باشید و سربلند

سلام بر دوست خوبم هیچکس

خیلی خوش اومدید قدمتون گلبارون

سپاااس از مهرتان و از وقتی که صرف خواندن وبلاگم می کنید امیدوارم خوشتون بیاد

مهربانو سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 08:54

در پــــی دانـه مـرو همچـو کبوتــر ، کـه تــو را

عاقـبت بهــر یکـی دانـــــه ، بــــه دام انـدازنـد

صیـد کن شیـــر صفت، نیم بخور، نیم ببخش

تـا بــه هـرجـا کـه روی ، بـر تـو ســلام انـدازند

سلام پونه جان، زود بازگرد

ما به ایستگاه ها رفتیم

تا دور شدن را

از قطارها

یاد بگیریم









اثر : رسول یونان

سلام بر مهر بانو بانوی مهر و ماه و مهر ممنونم از این همه مهربونی

خسرو دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 21:14

. درود . . وقتی که نیستی دلم میگیرد . . می خواهم
. بنویسم . . قلم سرکش . . کاغذ مغرور را تصویر نمی
. کند . . دلم آشفته است . . تا دور دست ها به گذشته
. اندیشه می کنم . و چه خاطراتی . . و چه خاطراتی . .
. به خودم . . به دلم . . وعده میدهم . که بار دیگر .
. برایم پاسخی خواهی نوشت . و می خوانیم . من و دل
. با هم . . و آرامش . قطره قطره در وجودم هضم می شود .
. بیا . . هر چه زودتر . . ای دوست . . ای مهربان .

من سردم است

و تمام رنگ های گرم دنیا را

زنان دیگری

شال گردن بافته اند

اثر : لیلا کردبچه

درود بر شما جناب خسرو خان و سپاس از لطف و مهرتان

آسنا دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 16:08

سلاام عزیزم
بسلامتی کجا .اخه منم دارم میرم مسافرت یه هفته ای یابیشترنیستم
مواظب خودت باش عزیزم

سلام بر آسنای عزیز

انشالله بسلامتی بری و برگردی و سفر خوبی باشه برات

و چه انتظار بزرگی است

اینکه بدانی

پشت هر "دوستت دارم"

چقدر دوستت دارم


اثر : لیلا کرد بچه

آسنا یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 18:41 http://powerpoint-ontime.blogfa.com/

می ترسم شادی بر صورتم نمایان باشد اما دلم شاد بودن را بلد نباشد

می ترسم چشمام عشق را ببیند اما دلم دیگر دوست داشتن رابلد نباشد

می ترسم امیدم بماند اما دلم ماندن را دیگر بلد نباشد

تو حدیث صبحی و حدیث شکفتن



+ یه چند روز دسترسی به نت ندارم مواظب خودت و این پسر بچه های شر باش هر چند اونا باید مواظب تو باشند

مهربانو یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 13:35

قرارمان
همین بهار
زیر شکوفه های شعر...!

آنجا که واژه ها
برای تو گل می کنند
آنجا که حرف های زمین افتاده اما ،
دوباره سبز می شوند
وَ دست های عاشقمان
گره در کارِ سبزه ها می اندازند ؛

قرارمان زیرِ چشم های تو !
آنجا که شعر
نم نم شروع می شود...!

تو از کدام سوره بودی
که می باریدی بر من
آیه های مهربانی را
+ چند روزی نیستم دسترسی به نت ندارم بخدا می سپارمتون مواظب خودتون و وبلاگم و این بچه های شر باشید بانوی مهر و ماه مهربانوی عزیز

خسرو شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 22:58

. درود . بیت سوم و ششم قافیه ندارد . پیام شاعر
. عالی است اگر پرورش داده شود . ورنه . . . . .
. یادت هست گفته بودم عجله می کنی ؟؟ . .
. برای سرودن این غزل هم عجله کرده بودی . .
. اصلا تخریبش کن و دوباره بساز. . کاری که من بارها
. انجام دادم و به نتیجه هم رسیدم .
. نمیدانم اصول و مبانی را خوانده ای یا نه . .
. بدرد می خورد . موفق باشی .

مرسی مرسی جناب خسرو چشم برم برگردم میزنم لهش میکنم دوباره میسازمش درود بر شمااامواظب وبلاکم و خودتون باشید تا چند روز دیگه به امید خدا یا حق

مجیدوفادار شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 16:40 http://vafadarfaz.blogfa.com

سلام بر پونه عزیز همشهری خوب و شاعر مهربان

شعر زیبایی بود قسمت اخرش شاهی بی شین و یا
بامفهوم و فوق العاده


اما عکس این دختره روی کاش واقعی شو میذاشتی


ضمنا به خسرو عزیز بگو
از این عسک ها تا دلم بخواد میذارم همشهری هستم حق و آب و گل دارم

حسود هرگز نیاسود

از همین تریبون به خسرو بگو
تازه شماره تلفن و شماره پلاک منزل و شماره شناسنامه شماره کفش و....همشهری عزیز پونه را هم دارم زیاد غیرتی نشو واسه یه عسک


پونه شاهی از زمان شاه مرحوم با ما هم پیاله بوده

سلام سلام از کجا این همه اطلاعات از من داری ؟؟؟؟؟آخه نصف اینا رو من خودم هم ندارم یه چند روزی نیستم مواظب وبلاگم باشید خیلی پیام بذارید تا وقتی برگشتم بگم اوووووووووووووووو وووووووووووه چه همه پیام مواظب خودتونم باشید از این دعواهای الکی نکنید درست و حسابی دعوا کنید و همو بزنید یا حق

مهربانو شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 11:16

سلام نازنینم
در برخی مصراع ها از اوزان شعر خارج شدی مجددا ویرایش بفرمایید
محتوا و مضمون عالیست

سلام بر مهربانوی عزیز
به روی چشم لطفا" راهنمایی بفرمایید کدوم مصرع نازنین دوست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد