من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"شب از سرم گذشته"


شب از سرم گذشته 

بیا تو روشنم کن 

ای صبح روشن من 

بیا تو باورم کن


یاری  دگر  نمانده

بیا تو دلبر ام  کن

در شهر بینوایان  

فتوا ده سرورم  کن


زخمی زدند و رفتند

باز آ و مرهمی کن

در بین این همه شب 

چون روز تو ؛ روشنی کن


حکم قصاص دادند

حقا تو داوری کن

"شاهی " نمانده در ملک

یارب تو یاوری کن...



"پونه شاهی "

31

شهریور

95


پ.ن: ترانه و غزل  در دست تعمیر شب از سرم گذشته تکمیل شد منتظر انتقاداتتون هستم 

سپاس از همه ی دوستان و بزرگوارانی که وقت گذاشته و می خونند و منت گذاشته و نظر می دن   

نظرات 6 + ارسال نظر
مجیدوفا دوشنبه 5 مهر 1395 ساعت 12:45

سلام مجدد
نظر این شیعه 12 امامی رو خوندم خیلی باحاله

خوشبحالت چه بزرگوارانی میان واست نظر میذارن

سلام بر جناب وفادار

ملاحت شنبه 3 مهر 1395 ساعت 17:08 http://berangebaran13.blogfa.com

اگه سبزم اگه جنگل

اگه ماهی اگه دریا
اگه اسمم همه جا هست
روی لب ها تو کتاب ها
اگه رودم رود گنگ ام
مث بودا اگه پاک
اگه نوری به صلیب ام
اگه چنجی زیر خاک
واسه تو قد یه برگم
پیش تو راضی به مرگم


اگه پاکم مث معبد

اگه عاشق مث هندو
مث بندر واسه قایق
واسه قایق مث پارو
اگه عکس چهل ستون ام
اگه شهری بی حصار
واسه ارش تیر اخر
واسه جاده یه سوار
واسه تو قد یه برگم
پیش تو راضی به مرگم
اگه قیمتی ترین سنگ زمین ام
توی تابستون دست های تو برفم
اگه حرف های قشنگ هر کتاب ام
برای اسم تو چند تا دونه حرفم
اگه سیل ام پیش تو قد یه قطره
اگه کوه ام پیش قد یه سوزن
اگه تن پوش بلند هر درخت ام
پیش تو اندازه ی دکمه ی پیرهن

اگه تلخی مث نفرین
اگه تندی مث رگبار
اگه زخمی زخم کهنه
بغض یک در رو به دیوار
اگه جام شوکرانی
تو عزیزی مث اب
اگه ترسی اگه وحشت
مث مردن توی خواب
واسه تو قد یه برگم
پیش تو راضی به مرگم



از: شهیار قنبری
...................................

درود بر شما

ممنونم خیلی خیلی ممنونم من عاشق این ترانه ام ترانه ش قوی و پر مغزه بخصوص با صدای گوگوش عاشقشم ممنونم از انتخاب خوب و زیبات

محزونی نامقی شنبه 3 مهر 1395 ساعت 11:23

با درودی دوباره
ممنونم از توجه شما
همانطور که میدانید بعد از نیما هر دلنوشته را با هر سیلاب و وزنی ، با هر مصوت و تقطیعی و ...شعر میدانند اما اگر منظور یک شعر منظوم باشد باید از قواعد (وزن وقافیه)پیروی نماید

با سپاس
امری بود در خدمتم (در حد توان)
مانا وپیا باشید

سپاس از پاسختون
حتما" از راهنمایی های شما کمال استفاده رو خواهم کرد
درود برشما

محزونی نامقی شنبه 3 مهر 1395 ساعت 09:06

درود بر پونه عزیز
درون مایه خوبی دارد اما:
این سروده شباهت به چهار پاره داردو اگر هر بند را دوبیت حساب کنیم باید مصراع 2و4 هر بند (مصرعهای زوج)با هم هم قافیه باشد واگر بخواهیم آنرا قطعه بنامیم باید از مصرع دو تا آخر یکدر میان باهم ،هم قافیه باشند مانند بند آخر(داوری کن --یاوری کن)
موفق باشید

سلام و درود بر شما
ممنونم این اطلاعات خیلی خوب بود باید برم دوباره بررسی کنم و درستش کنم
ممنونم از توجه تون و نقد ارزنده تون
فقط یه سوال کلا" این متن شعر محسوب میشه یا باید این نواقص برطرف بشه بعد اسم شعر رو روش بذارم ؟
درود بر شما
زنده باشید و مانا

سلام شاعر گرامی
به روز هستیم و چشم به راه نظرات ونقد های ارزشمند شما

سلام و درود
خوس آمدید به وبلاگ من سپاس از حضورتان
چشم از نوشته های شما حتما" بهره خواهم برد و یاد خواهم گرفت

شیعه 12 امامی پنج‌شنبه 1 مهر 1395 ساعت 09:21

"دیگران حکومتها دارند ولی حکومت ما یکیست."
«هر پرچمی پیش از پرچم مهدی«ع» بلند شود، پرچمدار آن طاغوت است.»
1-براتون 2 حدیث آوردم مبنی بر اینکه پیش از مهدی هر قیامی برای خلافت ملعون است. میدانیم که احادیث دیگری هم با این مضمون هست.
2-خامنه ای خود را ولی امر مسلمین جهان مینامد.
3-خامنه ای ادعا دارد که مهدی (ع) او را به ولایت منصوب کرده. شما فقط کشفش کردین. البته خودش جرات نداره بگه ولی نوچه هاش خیلی گفتن.
4-در مذهب شیعه 12 امامی مهدی در غیبت کبری نایب نداره.
شما از این موارد چی می فهمین ؟
من میفهمم که خامنه ای ملعون است.
در خانه اگر کس است یک حرف بس است. می دانم که بعضی ها در این رژیم منافعی دارن که براشون از همه چی مهمتره.
ولی امر مسلمین جهان یعنی خلیفه. با تغییر اسم که محتوا عوض نمی شود. پیامبر (ص) گفت 12 خلیفه دارد که از طرف خدا تعیین شده اند. فرق شیعه و سنی همین است. حتی پیغمبر هم نمی توانست خلیفه تعیین کند چه رسد به خبرگان. خامنه ای هیچ فرقی با ابوبکرالبغدادی ندارد. هردو خلیفه جعلی و غاصبند مثل بنی امیه و بنی عباس. آنها هم ادعایی جز ولایت بر مسلمین نداشتند.

سلام بر شما که نمی شناسمتون
خوب چرا قضیه رو سیاسی کردید خوشحال میشم از سیاست حرف نزنیم و نظرتون در مورد نوشته هام باشه
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد