من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"پهلوانان هرگز نمی میرند"

 سوت هر قطار 

یعنی یادمان باشد 

پهلوانان هرگز نمی میرند 

***

بر روی تمام ریلها 

بگوش می رسد 

صدای دویدن تو

با مشعلی در دست 

ای روشنی بخش تمام ریلهای تاریک

روشنایی دستانت را به کدامین جهان بخشیدی؟؟؟

#پونه_شاهی

پ.ن: تنها قهرمان زنده ی قصه هامون بود خدا رحمتش کنه ریزعلی خواجوی  یا همون زبرعلی حاجوی مردی که بزرگ بود روحش شاد و قرین رحمت الهی 

نظرات 11 + ارسال نظر
خسرو . و . مهسا پنج‌شنبه 16 آذر 1396 ساعت 18:29

. با بهترین درودهایم . از حضور شما در خوان هشتم خوشحالم
. روزی روباهی به فرزندش گفت :فرزندم از تمام این باغها میتوانی انگور
بخوری غیر ازآن باغی که متعلق به ملای ده است،حتی اگر گرسنه
هم ماندی به سراغ آن باغ نرو!روباه جوان از پدرش پرسید :چرا مگر
انگور این باغ سمی است ؟ !! روباه به فرزندش پاسخ داد : نه فرزندم
اگر ملا بفهمد ما از انگور باغ وی خورده ایم ، فتوا میدهد گوشت روباه
حلال است و دودمان ما را به باد میدهد !!! با این جماعت که قدرتشان
بر / جهل مردم استوار است / هرگز درنیفت
. . . . و این یک حقیقت است

سلام و درود بر شما

حکایت زیبایی ست و در واقعیت قابل لمس
مرسی از حضورتون

درود بر شما خوبان

محمود غیاثی سه‌شنبه 14 آذر 1396 ساعت 16:26

سلام عصرشما بخیر
ممنونم از حضور و لطفتون .

سلام و درود بر شما

ممنونم پایدار باشید

مجید سه‌شنبه 14 آذر 1396 ساعت 14:06 http://vafadarfaz.blogfa.com/

درود بر پونه شاهی عزیز

خدا رحمت کنه دهقان فداکار
یادش بخیر و گرامی

یه روز کوه ریزش میکنه یارو لباساشو اتش میزنه قطار رو نگه میداره راننده قطار میاد پایین میگه چه شده ؟؟
یارو انگشتش رو فرو میکنه تو چشم راننده قطار
خلاصه ناراحتی و دعوا....

پلیس میاد میگه خب دستت درد نکنه قطار رو نگه داشتی جان مسافرا رو نجات دادی چرا چشم راننده رو کور کردی

میگه من همیشه جریان دهقان فداکار رو با پترس قهرمان قاطی میکنم

سلام و درود بر شما

روح دهقان فداکار شاد و قرین رحمت الهی

محمود غیاثی دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 19:35 http://www.derakhtansiah.blogfa.com

سلام با احترام دعوتید به چند شعر کوتاه .

سلام و درود
خوش آمدید
چشم حتما سر می زنم به وبلاگتون

خسرو . و . مهسا دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 18:49

. درودی صمیمانه . خداوند کریم همه ی رفتگان را قرین باران رحمت بی حسابش کند . . اما . دل سوزاندن برای این مردان
. که در تاریخ میمانند . دردی را دوا نمی کند . . نه تنها در
. جامعه ما . بل از دولتمردان . . بزرگ و کوچک . . فرد فرد
. افراد جامعه همه و همه در اندیشه منافع خویش اند و هر
. کس به هر اندازه ای که می تواند . از دیگری بهره میبرد
. نمیدانم . شاید بجایی برسیم که عصا از کور بدزدیم !!
. و . . . یا علی گویان . . به غنیمت بدست آورده بنگریم
. این یک واقعیت در جامعه ماست که همه و همه کتمانش
. می کنیم . . و گوینده را سنگسار !!!
. ریز علی قطره ایست از یک دریا درد که نمی بینیم
. حداکثر همین جا و چند کلمه . . و دیگر هیچ

سلام و درود بر هر دوی خوبان
بله همینطوره که می فرمائید
درد رو از هر طرف بنویسی درده
موفق باشید و پیروز

ماتیسا دوشنبه 13 آذر 1396 ساعت 07:02 http://banooyeshomali.mihanblog.com

سلام دوست عزیز
صبح پاییزیتون بخیر
ویلاگتون رو مطالعه کردم
قشنگ بود با مطالب و پستهای عالی و پر محتوا
راستی مطالب و دلنوشته های وبلاگتون از خودتونه؟؟
دست به قلمتون عالیه
خوشحال میشم اگه قابل بدونی و یه سر به وبلاگ بنده بزنین.

سلام و درود بر شما ماتیسای عزیز
خوش اومدی
بله نوشته های خودم هستش اگر قرار باشه از نوشته ی دیگران استفاده کنم قطعا" اسم نویسنده یا شاعرش رو می نویسم ولی این وبلاگ با این هدف که نوشته های خودم رو به اشتراک بذارم ایجاد شده
درود بر شما موفق باشی و پیروز

مهساسلطانیان. یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 16:04 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما استاد بزرگوار....
خدا رحمتشون کنه..متشکرم از این پست زیباتون...موفق و مؤید باشید بدرود

سلام بر مهسای عزیز دل
دختر مهربان شاعر دوست داشتنی ممنونم از حضورت
موفق باشی و پیروز

مرادعیسوند یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 14:17 http://moradesvand57.blogfa.com

سلام خوبی . خدا رحمت کنه ریزعلیو . هنوز که هنوزه فداکاریش یاد کسی نرفته چرا یه سر نمیزنی

سلام و درود بر شما
خوش آمدید
خداوند رحمتش کنه
چشم حتما به وبلاگتون میام
موفق باشید

حمید عسکری یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 12:11 http://sobhbabaran.blogfa.com

سلام ...
عالی بود این پهلوانان هستند که هرگز نمی میرند .
در مورد دهقان فداکار هم که لازمه بگم که وقتی که پیراهنش رو آتیش زد تا متوجه کنه ریزش کوه رو متوجه نشدند مجبور به تیراندازی شد که بعد توقف قطار بنده خدا یه کتک مفصل هم از مسافرین خورد بعدش تازه فهمیدند چه اتفاقی افتاده و چه فداکاری کرده .

سلام و درود
بله همیشه همینطوره اول قضاوت می کنیم حکم می بریم و اجرا میکنیم بعد شرمنده میشیم
مرسی از حضورتون

محزونی نامقی یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 08:31

درود فراوان نثارتان

بلی منهم متاسفانه دیشب از پسرم سیدحامد شنیدم که گفت: بابا
گفتم جانم.گفت : ریزعلی فوت کرد
قبول دارم نامش را بعنوان دهقان فداکار ثبت تاریخ کردند ولی متاسفانه در طی جریان عمرش به آنصورت بزرگداشت یا یادواره ای درخور براش نگرفتند . ریزعلی واقعیتی ملموس بود تا قصه پطرس فدا کار را بهتر بفهمیم.

روحش قرین غفران الهی و اولیا الله.

ممنونم از حُسن توجه تون

سلام و درود بر استاد محزونی گرامی

بله متاسفانه ازش تقدیری در خور نشد
نمی دونم دلیلش چی بوده
روحش شاد و قرین رحمت الهی

kilgh یکشنبه 12 آذر 1396 ساعت 07:38

زیبا نوشته بودید. غم گین شدم.

سلام و درود
خوش اومدید
عذر خواهم که غمگینتون کردم
با آرزوی دلی شاد و تنی سالم و روزگاری خوش برای شما و همه ی مردم دنیا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد