من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"کاج و بوف کور"



ته یک کوچهی باریک و بلند

کوچهای پیرتر از پیرترین مردم شهر
تک  درخت  کهنه
؛ کاج سالخوردهی پیر
  
از تن _ کوچه ی باریک و بلند
سالها خاطره داشت
پای این  کاج  کمی  میلنگید
بوف کوری سر کاج
وعده  داشت  در دل هر شب با کاج
غم لنگیدن کاج
هقهق صادقی از جنس هدایت شده بود
باد هوهو میکرد در دل شب
خبر از عاشقییه کاج پیر 
ته باریکترین کوچهی شهر
کوچهای پیرتر از پیرترین مردم شهر

.

.
بوف آرام نداشت
مسخ یک خواب شده بود
مسخ _کابوس تبر برتن کاج ...

"پونه شاهی "

نظرات 7 + ارسال نظر
اسنا سه‌شنبه 17 آذر 1394 ساعت 13:09

بالاخره تونستم باگوشی مطلب بذارم هوراا
پونه جان کمترازقبل شعرجدیدمینویسی میدونم مشغله کاری زیادداری اما بخاطراسنا ک عاشقتههه بنویس من باخوندنشون کیف میکنمممم
شادباشی گلم

بالاخره سلام و چه خوب
گاهی (بیشتر مواقع) حوصله خودموندارم دلم می خواد خودمبردارم برم دور بریزم

خسرو یکشنبه 15 آذر 1394 ساعت 16:30

. درود . من می نویسم . . چتری در باران . . . و شما تشکر
. که باران دوستم !!!!!!!!! به این آدرس برو . . .بیم نداشته
. باش از تو زیباتر نیست . . . یعنی از وب شما زیباتر نیست !!!!!!! .
. و بعد برایم از مطالب دیگر بنویس . . . عجب گیری افتادیم . .
. هر یک پست . . یک نظر . . آخه میشه ؟؟ . . شما چن تا پست نوشتی ؟؟؟ . . و من چن تا نظر نوشتم ؟؟؟
. خب دیگه اسیر دل که شدی . . یعنی همین دیگه !!!!!!!!!!! .

درود ...درود ... خوب از شما سپاسگزارم که معرفی نمودید ...دارم تشویقتون میکنم بیشتر بنویسید

خسرو شنبه 14 آذر 1394 ساعت 22:01

. درود . نازنین . . آدرس دوست جدیدمان را برایت می نویسم
. chatri-dar-baran.blogfa.com
. این آدرس شما را میبرد تا وب . . [ چتری در باران ]
. باز هم نیامدی . . .
. گفتیم بناز بخرام و جهانی ز خود شاد کن
. ای کبک کشور ناز که خرامان نیامدی
. ببین چقدر برایت شعر گفتم . . والا مجنون برای لیلی نگفت
. و فرهاد برای شیرین تیشه نزد . . که من زدم !!!

سلام و درود
اومدم نوشتم و رفتم مطلب همون مطلب قبلی بود چیز جدیدی نبود که نظر جدیدی بنویسم جناب خسرو ...مرسی بابت آدرس دوست عزیزم باران درود برشما ...

سیما شنبه 14 آذر 1394 ساعت 18:34 http://chatri-dar-baran

سلام استاد
استاد خسرو مرا با وب شما آشنا کردند خوشحال میشوم من در میان دوستان شما باشم

سلام دوست خوبم لطفا" به من نگو استاد عزیزم
خوش اومدید با کمال میل
فقط به پیوندها که اضافه میکنم میگه آدرس معتبر نیست و نمی پذیره

خسرو شنبه 14 آذر 1394 ساعت 16:46

. درود . لابد دلت می خواهد از شعرت تعریف کنم
. اول این ها را درست کن . . بند سوم .
. درخت . . سر هم غلطه . .
. بند هفتم . . کاج کمی . . سر همه !!
. بند نهم . . وعده داشت در دل . . . سر همه !!
. و بعد هم . . . ی . مژده بده . . ی . رشوه . . تا از این شعر
. قشنگ و مامانی تعریف کنم .

درود برشما
نه اتفاقا" چرا تعریف ؟ خیلی هم خوبه که ایراد بگیرید ...
نه اصلا" رشوه ای درکار نیست ...
خوشتون اومد که اومد نیومد هم که نیومده دیگه

مهربانو شنبه 14 آذر 1394 ساعت 11:30

شعر زیبایتان عجیب به دلم نشست و از ریتم و آهنگ آن بسیار محظوظ گردیدم
آنچه که در این شعر نیمایی موج میزند ترکیب های وصفی شماست که در نوع خود واج آرایی زیبایی را آفریده است
آرایه ی تشخیص و انسان انگاری را به زیبایی دستمایه ی این شعر زیبایتان ساختید
و همچنین با استفاده از واژه ی بوف و صادق ، گریز به تلمیح زیبایی زدید
چقدر این گونه اشعار در عین سادگی واژگان و پرهیز از غلو و تکلف ، چون شهد در بن جان مینشیند
دست مریزاد بانو
بیندیشید و بنگارید که اندیشه ی نابتانم آرزوست

مرسی ممنونم
راستش این شعر رو بعد از خوندن بوف کور نوشتم ربطی به شعر نداشت
ولی عاشق کلمه ی بوف کور شده بودم و اون همه زیبایی نوشتاری که تو این کتاب بود برام جذاب بود و عالی برای همین خواستم یه چیزی بنویسم که اسم صادق هدایت عزیز دل و بوف کور تو شعرم باقی بمونه ...مرسی مرسی

مهربانو شنبه 14 آذر 1394 ساعت 11:23

سلام نازنینم
خیر بخت و اقبال مرا همراهی نکرد تا این شعر زیبا از آن من باشد
من شعرهایم را در وبلاگم نمینویسم و یا بعنوان کامنت ارسال نمینمایم و هرآنچه که از من در پستهایم در وبم میبینید دلنوشته و نثر یا هایکو میباشد
اشعارم را چون در کتابی به ثبت نرساندم در فضای مجازی منتشر نمیسازم
دوستان از جمله جناب فیضی از مناعت طبع و دید رفیع شان نثر مرا شعر مینامند
خوشحال خواهم شد قدم به کلبه ی مهر من بگذارید بانو

سلام و درود مجدد
سعادتیه حضور شما ؛ من هم هیچ شعری رو منتشر نکردم وفقط و فقط نوشتم
نمی دونم باید بگم متاسفانه یا نباید بگم ولی شعرامو توی تمام فضاهای مجازی گذاشتم ...و کاری که با داستانهام دارم انجام می دم ...
من شاعر نیستم نویسنده هم نیستم ولی عاشق شاعران و نویسندگانم ..برخی بیشتر و برخی بیشتر و بیشتر دوستشون دارم ...کلا" عاشق هنر و هنرمندانم در هر زمینه ای شعر موسیقی کتاب و سینما و... خوندن رو دوست دارم و نوشتن رو ... انشالله بزودی شاهد چاپ کتابتون باشیم بانو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد