من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"جهان سوم"

 

پیله می کنند  در خواب 

کودکان جا مانده در تاب 

در پیچ اولین  طلوع آفتاب 

می میرد  رویای 

شکل گرفته در انبوه خواب 

صدای خمپاره و بوی باروت 

ارمغان جنگ از کرخه تا کرکوک

جهان سوم همین جاست 

درست نقطه ی  تلاقی 

نفت و  هجرت و باروت 

میدان میدان مین آورده اند 

برای پاهای کودکانمان  

در پیچ اولین میدان 

 اولین بمباران 

از هر صبح تا هر شام 

خانه  ها 

کوله می شوند 

 و بچه ها کول 

زنها آواره 

 و مرزها  فول 

مهاجر ان 

مردانی که 

کودک مرده  در آب  به بغل می زنند  

  اینجا جهان سوم است 

درست همین جا 

جهان سوم ما و  بازار تجارت اسلحه  برای شما ...


23 فروردین 95

"پونه شاهی "


 

  

 




نظرات 4 + ارسال نظر
مجیدوفادار چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت 18:12

سلام پونه

خیلی متاسف شدم
و خیلی زیبا بود

سلام و درود
ببخشید که ناراحتتون کردم با این مطلب
ممنونم

آسنا چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت 08:00

گناه کودکان کشته شده در جنگ!

تنها ادامه دادن نفس های



آزادی نسل آینده است..

دلم برای



مادران می سوزد..



گلوله ی رها شده !

به اختیار کدام بی احساس

صفحه ی تاریخ را ..



خون آلود کرده است.

و به کدام

مٱمن پناه ببرند..

پدرانی که درتصویر مظلومین

جهان ثبت شده اند..
شاعرش یه بنده خدا بود قشنگ بودکپی کردم

به به خیلی هم عالی
دست بنده خدا درد نکنه خوب اسمشم می نوشتی تا بدونیم کی این شعر قشنگ رو گفته ...

تیفووونه

گنجینه خلوت من سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 14:45 http://marjandabiri.blogfa.com/

واقعاً به کدامین گناه کشته شد؟؟؟
چقدر خدای ما بزرگ است و به همان اندازه ما کوچک و کوچکتر
پریشانی و دل آزردگی تا کی؟

"در پیچ اولین طلوع آفتاب

می میرد رویای

شکل گرفته در انبوه خواب "

خرسند خواهم بود از حضورتون در گنجینه خلوت من

خدا بزرگ است
و
ما کوچک
گاهی دریا می شود
گهواره ی کودک ...
چشم ان شااله سر میزنم

مهربانو سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 14:39

سرزد به دل،
دوبــاره غمِ کودکانه ای
آهسته می تراود
از ایـــن غم ترانـــه ای

باران شبیه کودکی امِ
پشت شیشه هاست
دارم هوای گریه،
خدایـــا بهانـــه ای . . . !

قیصر_امین_پور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد