من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"شهید می شوی دور از وطن"


به وسعت افغانستان اشک دارم

و به وسعت لبنان داغ

به وسعت سوریه زخم دارم

و به وسعت فلسطین سنگ

سنگ برای به سینه زدن

زخم ها سر باز  می کنند

سربازها جنگ آغاز می کنند

هجوم درد است

 به سوی کرانه های  باختری

یک بالگرد می آورد

پدر شهیدشده  را  برای دختری

وطن می شود سوریه

و سوریه می شود وطن

می میرد سرداری  دور ازمرزهای وطن

تیتر می شود :

سرداری بر سر دار

دور از آبهای ایران

غریبانه می میرد می گویند شهید

کسی نگفت :

چقدر  سخت است جان دادن در خاک غریب...


24 فروردین 95


+ این سروده  به یاد شهید سردار قاجار که در سوریه شهید شد  پا گرفت روحش شاد 

نظرات 9 + ارسال نظر
خسرو جمعه 3 اردیبهشت 1395 ساعت 15:27

. سلام . این هم برای یک قطره لبخند !!! / . یک آخوندی ﺗﻮی ﻣﺴﺠﺪ ﮔﻔﺖ
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻋﻤﺮﻡ ﺭﺍ ﺩﺭﺁﻏﻮﺵ ﺯﻧﯽ ﮔﺬﺭﺍﻧﺪﻡ ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻧﺒﻮﺩ !
آﻗﺎﯾﻮﻥ ﺣﺎﺿﺮ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﻫﻤﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺷﺮﻭﻉ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﺑﻪ ﭘﭻ ﭘﭻ ﮐﺮﺩﻥ ... ﺣﺎﺝ آﻗﺎ در ﺍﺩﺍﻣﻪ گفت :
ﺑﻠﻪ ، ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﺷﺪﻡ !
ﻫﻤﻪ ﺻﻠﻮﺍﺕ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻧﺪ ﻭ ﺗﻮﯼ ﭼﺸﻢ ﺧﯿﻠﯿﻬﺎ ﺍﺷﮏ ﺟﻤﻊ ﺷﺪ ...
ﯾﮑﯽ ﺍﺯ حاضرین در ﻣﺠﻠﺲ هماﻥ ﺷﺐ ﺭﻓﺖ ﺧﻮﻧﻪ ﺩﯾﺪ ﻋﯿﺎﻟﺶ ﺗﻮ ﺁﺷﭙﺰ ﺧﻭﻧﻪ ﺩﺍﺭﻩ غذا درست ﻣﯿﮑﻨﻪ ، ﺑﻬﺶ ﮔﻔﺖ : ﻋﯿﺎﻝ ! ﻣﯿﺪﻭﻧﯽ ﻣﻦ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﻟﻬﺎﯼ ﻋﻤﺮﻡ ﺭﻭ ﺗﻮﯼ ﺁﻏﻮﺵ ﺯﻧﯽ بودم ﮐﻪ ﻫﻤﺴﺮﻡ ﻧﺒﻮﺩ !
ﻭ ﻣﺮﺩ ﻗﺒﻞ ﺍﺯﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﺮﻓﺸﻮ ﮐﺎﻣﻞ ﮐﻨﻪ ﺍﺯ ﻫﻮﺵ ﺭﻓﺖ ﻭ ﻫﻨﻮﺯ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻗﺎﺑﻠﻤﻪ ﺍﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺳﺮﺵ ﺧﻮﺭﺩﻩ ﺑﻪ ﻫﻮﺵ ﻧﯿﻮﻣﺪﻩ !
لطفاً برای ﺳﻼﻣﺘﻴﺶ ﺩﻋﺎ ﻛﻨﻴﻦ !
ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺍﺧﻼﻗﯽ :
ﺩﺭ ﺻﺤﺒﺖ ﺑﺎ ﺧﺎﻧﻮﻣﺎ ﺍﻭﻝ ، آﺧﺮ ﻗﻀﯿﻪ ﺭﻭ ﺑﮕﯿﻦ .
ﺍﻋﺼﺎﺏ ﻣﺼﺎﺏ ﻧﺪﺍﺭﻥ !!!

سلام سلام بر جناب خان منظور خسرو خان
اول صبحی کلی خندوندید منو خدا ان شاالله بخندونتون


حضرت احمد رضا احمدی می فرمایند :
______________________
من

انبوهی از این بعدازظهرهای جمعه را

بیاد دارم که در غروب آنها

در خیابان

از تنهایی گریستیم

ما نه آواره بودیم، نه غریب

اما

این بعدازظهر های جمعه پایان و تمامی نداشت

می گفتند از کودکی به ما

که زمان باز نمی گردد

اما نمی دانم چرا

این بعد از ظهر های جمعه باز می گشتند

.

خسرو دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 22:16

. درود . دردم را چه کسی فریاد خواهد کرد ؟ . . به که
. باید گفتن ؟؟!! به کجا باید رفت ؟؟ . . وقتی در خیابان
. در سر کوچه هاتان . . . بر سر در خانه هاتان .
. علامت سکوت را زیر یک مسلسل می بینی !!!! .
. آفرین بر شهامتت . . تمام شعرهایت یک دفتر
. و تمام دفترهایت . همین یک شعر !!!
. هر چند استادم . دکتر مهر بانو . از شعرت نوشتن
. و حتی بیشتر از حد امکان !!!! از خط قرمز گذشتن .
. اما . اگر آزاد بودم . شعرت را باز خوانی میکردم
. که ده ها صحفه میشد . . . وقتی روی گنج های
. نهفته . . گرسنه راه میروی !!!!
. بگذار . . . بگذرم . . . آفرین اهورایی . . آفرین
. آریایی . . آفرین بر تو و فریادت . . بزبان پارسی .

سلام بر جناب خسرو خان خان خوان هشتم

شرمنده نکنید لطفا" شما خودتون دیوان شعر سیارید
حرف بسیار و وقت بسیارو درد بسیار
گوش باید و مرد مسئول باید و دیوانی از حرفای مردم
ممنونم بابت این همه محبتت
زنده باشی و پایدار

مجیدوفادار دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 18:28 http://vafadarfaz.blogfa.com

زنده باد آن کس که گاهی یادی از ما میکند / از خجالت ما غریبان را غرق دریا میکند

حال ما میپرسد و از مهربانی های خود / این دل رنجور ما را عطر گل ها میکند . . .


سلام پونه
اتفاقا همین امروز یه مراسمی بود که شهید قاجاریه رو یاد کردیم و واسش فاتحه خوندیم و صحبتش شد
خیلی متاسف شدم
خدا بیامرزش

چون دوستت دارم خدا رو ح تو رو هم شاد کنه

سلام بر جناب وفادار گرامی
خونه ی سردار تو منطقه ی خونه ی ماست یعنی با ماشین که می ری بیرون اگه از خیابون 17 بریم دقیقا از جلو خونه اش رد میشیم مادرم هر وقت از جلو خونه اش رد میشه یادش میکنه میگه چه می دونست روزی که داشت می رفت دیگه برنمی گرده به این خونه ...خدا رحمتش کنه
می دونی گاهی یه چیز قلقلکم میده که چه می شد بفهمیم خودش ته ته دلش جایی که حتی محارمشم دسترسی ندارند چی فک میکرده آیا راضی بوده بره برای یه مملکت دیگه بجنگه اونم جنگی که بشار علیه مردم خودش راه انداخته یا نه ...آدمهای تند رو خطا کارند من معتقدکه بشار خیلی خطاکاره برای همین جنگ برای بشار علیه مردمش خوب نیست ...ولی خوب می دونیم که فرمانده ها و سردارها نمی تونند سرپیچی کنند از دستورات و اوامری که بهشون داده میشه ...به هر حال خداوند رحمتش کنه
مرسی بابت دعای شاد شدن روحم
همچنین روحت و جسمت شاد شاد

مستانه دوشنبه 30 فروردین 1395 ساعت 09:46 http://eagle2016.blogfa.com/

از باغ می برند که چراغانی ات کنند

تا کاج جشن زمستانی ات کنند

پوشانده اند "صبح" تو را "ابرهای تار"

تنها به این بهانه که بارانی ات کنند

یوسف به این رها شدن از چاه دل مبند

این بار می برند که زندانی ات کنند

ای گل گمان مکن به شب جشن می روی

شاید به خاک مرده ای ارزانی ات کنند

یک نقطه بیش بین رحیم و رجیم نیست

از نقطه ای بترس که شیطانی ات کنند

آب طلب نکرده همیشه مراد نیست

گاهی بهانه ایست که قربانی ات کنند
فاضل نظری

باصفاترین یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 14:16 http://basafatarin.mihanblog.com/

[لبخند][گل][لبخند]
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(¯`•.•´¯) (¯`•.•´¯)
*`•.¸(¯`•.•´¯)¸.•´
¤ º° ¤`•.¸.•´ ¤ º° ¤ ! •.¸¸.•´¯`•.¸¸.☆♡
╬♥═╬
╬♥═╬
╬═♥╬ سلام ، سلام ، سلام
╬♥═╬
╬═♥╬چرا که سلام سرآغاز همه آشنایی هاست
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬ ما با مطالب دوست داشتنی منتظر حضور شما هستیم
╬♥═╬
╬♥═╬
╬═♥╬
╬♥═╬
╬═♥╬ با شما هستیم تا وقتی که شما با ما باشید
╬♥═╬ تبادل لینک با همه وبلاگها رو هم می‌پذیریم
╬═♥╬
╬♥═╬هر کی به وبلاگ ما سر بزنه ما هم مرتب به وبلاگش سر می زنیم
♥´¨)
¸.-´¸.-♥´¨) ¸.-♥¨)
(¸.-´ (¸.-` ♥♥´¨) ♥.-´¯`-.- ♥☆(◕‿◕)♡☆•.¸¸.•´¯`•.¸¸.✿
*`•.¸(¯`•.•´¯)¸.•´ ♡ ♡
¤ º° ¤`•.¸.•´ ¤ º° ¤
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دعای حیف نون :
خدایا به خاطر تمام چیز هایی که دادی
ندادی
دادی پس گرفتی
ندادی بعدا میخوای بدی
دادی بعدا میخوای پس بگیری
ندادی میگی دادی
اصلا نمیخوای بدی
نداده بودی فکر کردی دادی
نمیدی هی میگی میدم ، شکرت !
خدایا شکرت[خنده][لبخند]
…………………………..
خدایا
مارو ببخش که در کار خیر
یا “جار” زدیم
یا “جا” زدیم[چشمک][چشمک]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
باور نمی کنم
خالق نظم دانه‌های انار
زندگی مرا بی‌نظم چیده باشد . . .[گل][لبخند][لبخند][چشمک][خداحافظ]

سلام و درود خوش اومدید به وبلاگ من سپاس از توجه تون

مهربانو یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 12:42

وطن میشود سوریه
و سوریه میشود وطن!!!!!!!!!!!!!!

آخ که چقدر دلم درد دارد روحم درد دارد و قلمم درد دارد
پدر, چراغ خانه ام برای دفاع از بیگانه جانش را در کف دست میگیرد و بیگانه به فکر مهاجرت به اروپاست
آخ که چقدر روحم درد دارد که چراغ خانه ام در خارج از خانه اش بی فروغ میگردد و او بابا برای اغیارست و من در غم و حسرت بی پدری با حسرت دستان دخترکان شاد را در دست پدرانشان نظاره گرم.
بابای من برای همه باباست برای لبنان برای فلسطین برای سوریه اما برای من...........یک تابوت......
مرد آریابی من. بابای ایرانی من براستی تو اگر مدافع ناموس کوچکت در خانه باشی کسی بر تو خرده نمیگیرد
بگذار تا.....
پونه ی نازنینم سلاممرا ببخش که زبانم تلخ چرخید و قلمم تلخ نوشت
این مساله ی مدافع حرم هنوز برای من خوب جانیفتاده...مگر مردان آن کشور روسری بر سر دارند که مردان ما برای جهاد و دفاع از اغیار خود را به کشتن میدهند و اینچنین کانون خانواده را بی سرپرست میکنند.
از دیرباز گفته اند:
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است پس باید گفت برادر من تو حواست به خانه و آب و خاک و ناموس خودت باشد که با رفتنت.......

پونه جان ببخش که زبانم تند شدسپاس از شعر زیبایت

سلام بانو مهربانوی بانوی ماه و مهر

فقط می تونم بگم درد مشترک ...من میفهمم و بدتر از همه وقتی که از جلو خونه ی سردار رد میشم عکسشو بزرگ چسبوندن خیلی براش متاسفم برای خانواده و فرزندانش...
کاریش نمیشه کرد شما هم بودی نظامی بودی تکلیف می کردند قاعدتا اگه توی مقام و موقعیتی بودی که نه نمی تونستی بگی ...خوب نمی تونستی بگی ...روحش شاد ...
وقتی از جلو خونه اش با ماشین رد می شدیم مادرم نگاه کرد غصه خورد و با یه آه بلند گفت : کی می دونست که وقتی از در خونه می ری بیرون دیگه بر نمی گردی خدا به خونواده ات صبر بده ...حس عجیبی بهم دست داد و اینو نوشتم البته مربوط به شاید دو ماه قبل بشه که شهید شدن ولی من تازه اینو نوشتم بیادش و بخاطر غربتش ...روحش شاد

گنجینه خلوت من یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 11:23 http://marjandabiri.blogfa.com/

دعایت می کنم، عاشق شوی روزی
بفهمی زندگی بی عشق نازیباست
دعایت می کنم با این نگاه خسته، گاهی مهربان باشی
به لبخندی تبسم را به لب های عزیزی هدیه فرمایی
بیابی کهکشانی را درون آسمان تیره شب ها
بخوانی نغمه ای با مهر
دعایت می کنم، در آسمان سینه ات
خورشید مهری رخ بتاباند
دعایت می کنم، روزی زلال قطره اشکی
بیاید راه چشمت را
سلامی از لبان بسته ات، جاری شود با مهر
دعایت می کنم، یک شب تو راه خانه خود گم کنی
با دل بکوبی کوبه مهمانسرای خالق خود را
دعایت می کنم، روزی بفهمی با خدا
تنها به قدر یک رگ گردن، و حتی کمتر از آن فاصله داری
و هنگامی که ابری، آسمان را با زمین پیوند خواهد داد
مپوشانی تنت را از نوازش های بارانی
دعایت می کنم، روزی بفهمی
گرچه دوری از خدا، اما خدایت با تو نزدیک است
دعایت می کنم، روزی دلت بی کینه باشد، بی حسد
با عشق، بدانی جای او در سینه های پاک ما پیداست
شبانگاهی، تو هم با عشق با نجوا
بخوانی خالق خود را
اذان صبحگاهی، سینه ات را پر کند از نور
ببوسی سجده گاه خالق خود را
دعایت می کنم، روزی خودت را گم کنی
پیدا شوی در او
دو دست خالیت را پرکنی از حاجت و
با او بگویی:
بی تو این معنای بودن، سخت بی معناست
دعایت می کنم، روزی
نسیمی خوشه اندیشه ات را
گرد و خاک غم بروباند
کلام گرم محبوبی
تو را عاشق کند بر نور
دعایت می کنم، وقتی به دریا می رسی
با موج های آبی دریا به رقص آیی
و از جنگل، تو درس سبزی و رویش بیاموزی
بسان قاصدک ها، با پیامی نور امیدی بتابانی
لباس مهربانی بر تن عریان مسکینی بپوشانی
به کام پرعطش، یک جرعه آبی بنوشانی
دعایت می کنم، روزی بفهمی
در میان هستی بی انتها باید تو می بودی
بیابی جای خود را در میان نقشه دنیا
برایت آرزو دارم
که یک شب، یک نفر با عشق در گوش تو
اسم رمز بگذشتن ز شب، دیدار فردا را به یاد آرد
دعایت می کنم، عاشق شوی روزی
بگیرد آن زبانت
دست و پایت گم شود
رخساره ات گلگون شود
آهسته زیر لب بگویی، آمدم
به هنگام سلام گرم محبوبت
و هنگامی که می پرسد ز تو، نام و نشانت را
ندانی کیستی
معشوق عاشق؟
عاشق معشوق؟
آری، بگویی هیچ کس
دعایت می کنم، روزی بفهمی ای مسافر، رفتنی هستی
ببندی کوله بارت را
تو را در لحظه های روشن با او
دعایت می کنم ای مهربان همراه
تو هم ای خوب من
گاهی دعایم کن



شعر از:کیوان شاهبداغی

دوقدم مانده به صبح
لب سجاده ی نور
من دعایت کردم ...

گنجینه خلوت من یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 11:23 http://marjandabiri.blogfa.com/

روح تمام کسانی که پیشه شان عشق است و عشق شاد...

روح شون شاد ...شاد ...
عاشقند بر همه عالم که همه زان خداست ...

مستانه یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 10:02 http://eagle2016.blogfa.com/

زندگی شاید آن لبخندی ست ، که دریغش کردیم

زندگی ، زمزمه ی پاک حیات است ، میان دو سکوت

زندگی ، خاطره ی آمدن و رفتن ماست

لحظه ی آمدن و رفتن ما ، تنهایی ست

من دلم می خواهد ،

قدر این خاطره را دریابم

زندگی باید کرد
سر ایوان خیال
به تماشای جنون باید رفت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد