من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"زندگی"


زندگی

چیزی نیست

جز همین دست عزیز ی

که هر روز ترا

سر یک ساعت خاص

می پراند از خواب

زندگی

چیزی نیست

جز همین لحظه که تو می خوانی

جز همین چای سیاهی که من می نوشم

زندگی چیزی نیست

جز همین گیر سه پیچی که بما می دهد این لامصب

زندگی چیزی نیست

جز همین چینی که بر گوشه ی چشمم پیداست

جز همین تار سفیدی که بر موی شما هم  پیداست  

زندگی چیزی نیست

جز  همین لحظه ی کوتاهی که من می نویسم 

تا بیایی و بگویی زیباست...

 

31 فروردین 95

"پونه شاهی "

نظرات 12 + ارسال نظر
مهربانو پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1395 ساعت 22:36

سلام پونه ی نازنینم

به قفس‌سوخته گیریم که پر هم بدهند،
ببرند از وسط باغ گذر هم بدهند !

حاصل این همه سال انس گرفتن به قفس
تلخ کامی‌ست! اگر شهد و شکر هم بدهند …

همه‌ی غصه‌ی یعقوب از این بود که کاش
باد ها عطر که دادند، خبر هم بدهند …

ما که هی زخم زبان از کس و ناکس خوردیم
چه تفاوت که به ما زخم تبر هم بدهند؟

قوت ما لقمه ی نانی‌ست که خشک است و زمخت
بنویسید به ما خون جگر هم بدهند !

دوست که دل‌خوشی‌ام بود فقط خنجر زد
دشمنان را بسپارید که مرهم بدهند

خسته‌ام، مثل یتیمی که از او فرفره‌ای
بستانند و به او فحش پدر هم بدهند !

حامد_عسکری

سلام بر بانوی مهر و ماه مهربانوی فریبا
ما به قفس عادت داشتیم
وحشت از پریدن داشتیم
گر که روزی بگشایند قفس
می شود در دل ما حبس نفس

******
مرده گانیم که زنده نشویم با نفسی
دم عیسایی و چند معجزه خواهد بسی ...


"پونه شاهی "

خسرو چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 18:10

. درود . . . آن چه باعث شد این نظر را بنویسم . .
. پاسخ . . کوبنده خرافات . تو بود . . یک حقیقت .
. که بسیاری از افراد جامعه نمی خواهند باور کنند .
. وقتی . پیامبر خدا . به دخترش می فرماید : ای
. فاطمه بهوش باشد . در آن دنیا نمی توانی با تکیه
. بر نام پدرت از صراط بگذری . . . و ما در میدان تجریش
. بر درختی . . نه زیاد کهن سال . . بیا و ببین چه ها
. که نکرده ایم !!!!! . بر هر شاخه هزار دستمال
. و . . روسری . . و اسکناس هایی که . . . !!!!!

درود و سپاس ...واقعیت تلخ ...و همه مون هم می دونیم ولی تاکید داریم به یه چیزایی این مدلی...مثلا اگه یکی همین دور و بر خودمون نیاز داشته باشه میبینی بهش کمک نمیکنیم ولی اصرار داریم برم خشت طلا بخریم بفرستیم برا حرم آقا امام حسین (ع)...خوب آقا امام حسین (ع) اگه خودش زنده بود جلو این کارها رو می گرفت ...میدونی حرف بسیار و ...درد بسیار و... درمان کم ...

+البته من هیچوقت پول به این چیزا ندادم بیشتر ترجیح میدم به اونایی که سر چهارراه جلو ماشین و میگیرن و یا به پیرمردایی که گاری سنگین رو بزور میکشن وکارتن جمع میکنن پول بدم تا اینکه برم خشت طلا بخرم...ببخشید اگه بعضیها بهشون بر می خوره نمی تونم دروغ بگم و ریا کنم

مجیدوفادار چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 18:03

سلام پونه
ساکتی؟؟

نبینم غمه تو

سلام سلام
سکوت سرشار از ناگفته هاست ...
ممنونم همچنین

گنجینه خلوت من چهارشنبه 8 اردیبهشت 1395 ساعت 12:20 http://marjandabiri.blogfa.com/

لبخند را تو بیاور
شعر تازه را من دم میکنم
در فنجان حس زندگی می‌ریزم،
می‌نشینیم گپ میزنیم

هنوز هم کلی حرف نگفته داریم
از خدا
از زندگی
از خنده ی گل
از بوی صحرا ...
گلایه‌ها و تلخی‌ها را هم می‌دهیم دست نسیم
تا با خودش ببرد ...

زندگی پر است از شادی های کوچک
که ما ساده از کنارش می‌گذریم…
شاد باش
زندگی کوتاه است …
هر روز و هر لحظه را زیبا زندگی کن

دل خوشی ها را تو بیاور
تا غصه ها را بریزم دور
و جای آن بریزم برای تو
برای من
دو فنجان چای
دم نوش
تا دم نوش ات شود ...
+ مرسی از حضورتون بانو

آسنا سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 19:05 http://powerpoint-ontime.blogfa.com/

سلاااااااام عزیزممم
سعی میکنم سرخوش نشون بدم وگرنه کل خونه میرن تو فاز غم والا اعتماد به نفسه ها خخخخخخ
جدی میگم چون فقط من وابجی تو خونه ایم مجبورم هی وراجی کنم سرشون وگرم کنم
دلم هوای مشهد کرده اما گفتم تنها نمیرم دختر خوفی شدم پیشی منونخوره

سلااااااااااااام مهربون

مشهد چی داره خوب باور امام رضا (ع) خودشم نمی ره حرم ...
حرم نیست که بتخونه ست همه چیزشو بفروشن کل فقیرای مشهد که سهله فقیرای خراسان وضعشون خوب میشه همه خونه دار و ماشین دار و سرمایه دار میشن ...
هر چی می خوای مستقیم از خودش بخواه خود خدا ...اوستا کریم بخواد کاری بکنه بی واسطه هم میکنه ...فقط وقتی گناه کردی و شرمنده بودی و روت نشد تو روی خدا نگاه کنی و چیزی بخواه برو ائمه رو واسطه قرار بده

behnam سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 18:10 http://behnamrajabi.blogfa.com

خواهش

شاید امروز نه ؛


اما من ایمان دارم که سرانجام همه چیز درست خواهد شد ...


آری ، روزهای خوب خواهند آمد

شاید امروز نه:

اما یک روز عاشق خواهم شد و در همان روز جان خواهم داد...

آسنا سه‌شنبه 7 اردیبهشت 1395 ساعت 08:06

سلام مهربون
مث همیشه زیبا
دلم چای میخواد اما باخیالی آسوده ازغمهای دنیا
چندروزی میشه میل ندارم چای نخوردما اما دمنوش بهارنارج خوردم دلت بسوزه از درختهای حیاطمون تازه صبحم ک پامیشم بوش ادم ومست میکنه حالا هی شمابرین بگین شراب وحوری وقوری خخخخ

سلام نازنین _پونه
به به بهارنارنج ...بگو چرا این روزا سر خوشی
ناراحت نباش عزیزم بالاخره میل به چایی هم می کنی
زندگی چیزی نیست جز همین غصه و اندوه و همین شادی و ما ...

خسرو دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 22:33

. درود . این که عرهایت پیشرفت زیادی کرده !!! .
. از کمال هم نشین است و نه چیز دیگر
. همیشه در خوان هشتم چشم بدر دوخته ام که یار
. باز آید . . که نمی آید . . وقتی هم می آید . هوشیار
. دقیق و نکته سنج . چاره ای جز تشویق نیست مرا
. و خوشحالیم که چنین دوستانی دارم .
. در ضمن . بند آخر سروده را . . . برای من گفتی ؟؟!!!!!! .
.

درود بر جناب خسرو خوبان
خوان هشتم و وب وفا هر دو کلی شلوغه منم به شلوغی حساسیت دارم
سپاس از مهرتان موفق باشید و رستگار

behnam دوشنبه 6 اردیبهشت 1395 ساعت 00:58 http://behnamrajabi.blogfa.com

سلام وب زیبایی دارید به من هم سر بزنید خوشحال میشم.
behnamrajabi.blogfa.com

سلام و درود خوش آمدید به وبم
به روی چشم حتماسر می زنم

مجیدوفادار یکشنبه 5 اردیبهشت 1395 ساعت 18:01 http://vafadarfaz.blogfa.com

سلام پونه
الهی پرپر بزنن که رییس ثبت احوال حالتو گرفته

چرا روز تو روز نبوده؟؟
چرا با همکارت درگیری با خودت هم درگیری ؟؟

البته جای هیچ تعجب و نگرانی نیست

همه زنان امروز جامعه ما با شوهران عزیزشون درگیرند و باخودشون هم گیر سه پیچ اند

اگه خانمی پیدا کردی آروم و متین و ناز و باادب و پولدار و خوشگل و مهربون و عزیز و دوست داشتنی و بود حتما سلام گرم و صمیمانه منو بهش برسون


ضمنا اگه شماره منو هم بهش دادی خیلی ثواب کردی




به این خانمه بگو کتریشو بگیره پایین
کف کردیم


این نیز بگذرد

مجیدوفادار شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 18:21 http://vafadarfaz.blogfa.com

سلام بر پونه دوست خوب و همشهری عزیزم از دیار خیام و عطار و دهکده چوبی
هیچ ثروتی بالاتر از مهربانی نیست

یادت باشه تو خیلی ثروتمندی

یه خورده از ثروتت رو هم به ما بدی چی میشه آخه !؟

به این خانمه بگو یه خورده دستشو پایین تر بگیره چایی اش کف نکنه مثل ....

سلام بر جناب وفادار گرامی
قبول دارم هیچ ثروتی بالاتر از مهربانی نیست
ولی من خیلی فقیرم
همین امروز تو ثبت احوال حال ریسشو گرفتم
تو محیط کار حال همکارمو گرفتم
الانم که حال خودم گرفته ست
خعلی اذیتم کردند امروز ... امروز روز من نبوده تا الان شاید بعد از این روز من باشه خدا رو چه دیدی
آره راست می گی منم از چایی کف دار و از کف تار خوشم نمیاد هر چندکه از کاپوچینوی کف دار و جوراب کف دار خوشم میاد

مهربانو شنبه 4 اردیبهشت 1395 ساعت 12:54

سلام و درود بر پونه ی نازنین و با احساسم
سروده ی روان و زیبایست که شامل حال همه ی ماست و به عبارتی باید گفت:جانا سخن از زبان ما میگویی
از تفکرات خیام گونه ات بسیار لذت میبرم همه ی مسایل را ریز بینانه رصد میکنی و داد سخن سر میدهی.مسایلی که همه ی ما مبتلا به, با آن میباشیم
سپاس از اندیشه ی سبز و زیبایت نازنینم

سلام و درود با بانوی مهر و ماه بانوی مهربانی ها مهربانوی عزیز دل
ممنونم چه خوبه که هستی و با انرژی مثبت حال حتی روزهایی که حالم بده رو به حالم خوبه تبدیل میکنی خیلی دوست داشتم تصویر تو می دیدم ...
او عزیز دلمی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد