من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"
من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

من پریشانتر از قاصدکم در دل باد

اگر به خانه ی من می آیی یک کتاب بیاور تا با آن روشن کنم شبهای تاریک افکارم را... "پونه شاهی"

"همسایه "

photo by:Pooneh.Shahi

 "همسایه"
یادش بخیر بچه که بودم تو محله ی درخونگاه زهرا خانم همسایه ی دیوار به دیوارمون بود یه خونه نقلی کوچیک با  یک حوض گرد کوچیک داشت . خونه هامون شبیه هم بود و دیوار خونه کوتاه بود وقتی کاری با مامان داشت یالا یالا می گفت و می رفت رو صندلی که کنار دیوارشون بود و از اون بالا با مامان حرف میزد سنش از مامانم بیشتر بود .و هوای مامانمو که همسن دخترش بود داشت.
مامانم معلم بود و اکثرا روزا می رفت و تا ساعت ٢سرکار بود منم مهد کودک بودم وقتی مدرسه تعطیل می شد با سرویس می اومدم خونه و تا اومدن مامان تنها بودم یادمه همیشه سر ساعت تو کوچه بود که من از سرویس پیاده میشم در حیاط رو برام باز میکرد و من می رفتم خونه خیلی وقتها به اصرار میبرد خونه ی خودش تا مامانم بیاد همیشه هم از ناهار خودشون بهم می داد پسرش دانشجو بود و دخترشم یکیش سر زا مرده بود و یکی هم راه دور شوهر داده بود. کمی که بزرگتر شدم خونه شون نمی رفتم ولی زهرا خانم زیر بال چادرش برام ناهار می اورد دستپختشم عالی بود .بابام همیشه به مامانم میگفت بهتره یه دوره بری پیشش کلاس آشپزی ...یادش بخیر چه روزایی بود الان کارمند شرکتم مامان و بابام بازنشسته شده و برگشتند شهرستان برای زندگی و من موندم و شهر بزرگ تهران ؛شب مامانم زنگ زد و بعد از کلی مقدمه چینی گفت که زهرا خانم به رحمت خدا رفته ...بغض کردم و براش فاتحه ای خوندم راستش گریه هم کردم شاید باورتون نشه امشب تمام خونه رو عطر غذاهای زهرا خانم پر کرده 
یادش بخیر 
خدا رحمتش کنه

#پونه _شاهی

نظرات 13 + ارسال نظر
ملاحت سه‌شنبه 24 مرداد 1396 ساعت 10:35 http://berangebaran13.blogfa.com

روحشون شاد

روح جمیع رفتگان شاد و قرین رحمت الهی باد آمین

خسرو یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 21:58

. درود عزیز گرانقدر . حسب الامر شما آدرس ایمیلم را
. می نویسم و چشم انتظار نوشته های آبی شما .
. khosro.f110@gmail.com
. khosro.feizii@gmail.com . امید که برایم بنویسید .

سلام و درود بر شما

ممنونم براتون ارسال کردم

رویـــــROYAـــا یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 14:57

سلامی دوباره

خدا زهرا خانم را رحمت کنه
همیشه در اطرافمان امثال زهرا خانمها هستند
اونها خیلی انگشت شمارند ونادر
وباید روی سر نگه داشتشون من نیز در ایامی که جوانتر بودم وبچه ها کوچک بودن خدیجه خاتمی بود وهمسرشون علی اقا
اهل گرمسار بودند
خدا رحمتش کن علی اقا را
عجیب خانواده محشری بودن
وچقدر صبورانه من را راهنمای میکرد
این خدیجه خانم

سالها گذشته ومن خاطره این دوست خوب را همیشه در ذهنم دارم
انشاله هر جا هست سالم و سر حال باشن ....

سلام رویا جان بانوی مهربانیها

خدا همه ی زهرا خانمها رو منظورم همونهایی که مثل زهرا خانم قصه ی من هستند رو بیامرزه ...
این یه قصه بود ولی همه مون(البته نسل ما) یه همسایه های مهربون در طول زندگیمون تقریبا داشتیم و یادش میکنیم
مرسی که خوندی و خدا علی آقا رو بیامرزه و خدیجه خانم رو هم هر جایی هست محفوظ سلامت بداره
موفق باشی و پیروز و سربلند

رویـــــROYAـــا یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 14:53

سلام پونه عزیز
ممنونم با کامنت بیادم بودی
بسیار خوشحالم باز هم فعال هستید
برایتان بهترین ها را ارزومندم

سلام رویا جان خوبی بانوی دوست داشتنی ؟
امیدوارم خوب و سلامت باشی عزیزم
درود بر تو و مرسی از حضور گرمت

مهساسلطانیان. یکشنبه 15 مرداد 1396 ساعت 13:54 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر دوست خوبم...لطفا بهمون سر بزنید خیلی خوشحال میشیم.موفق و مؤید باشید.این شعر هم تقدیم به شما....




گذار آرد مه من گاهگاه از اشتباه اینجا
فدای اشتباهی کآرد او را گاهگاه اینجا
مگر ره گم کند کو را گذار افتد به ما یارب
فراوان کن گذار آن مه گم کرده راه اینجا
کله جا ماندش این جا و نیامد دیگرش از پی
نیاید فی المثل آری گرش افتد کلاه اینجا
نگویم جمله با من باش و ترک کامکاران کن
چو هم شاهی و هم درویش گاه آنجاو گاه اینجا
هوای ماه خرگاهی مکن ای کلبه درویش
نگنجد موکب کیوان شکوه پادشاه اینجا
توئی آن نوسفر سالک که هر شب شاهد توفیق
چراغت پیش پا دارد که راه اینجا و چاه اینجا
بیا کز دادخواهی آن دل نازک نرنجانم
کدورت را فرامش کرده با آئینه آه اینجا
سفر مپسند هرگز شهریار از مکتب حافظ
که سیر معنوی اینجا و کنج خانقاه اینجا



شهریار

سلام مهسا جان
بدیده ی منت عزیزم هر فرصتی پیدا کنم میام خدمتتون
موفق باشی بانوی مهربون

مهسا جمعه 13 مرداد 1396 ساعت 15:46 http://http://khane8tom.blogsky.com/

درود بر بهترینم.ممنون که میاین و نظر میزارید.لطفا بازهم بیاین.عیدرو به شما و خانواده محترم تبریک عرض میکنم.

سلام بر مهسای عزیزم
عید تو و خانواده ی گلت هم مبارک
تو عزیز دلمی ممنونم
چشم سر میزنم
موفق باشی عزیزم

مهساسلطانیان. پنج‌شنبه 12 مرداد 1396 ساعت 11:19 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما پونه جان.لطفا سر بزنید

سلام بر مهسای عزیزم
خوبی خانمی ؟
چشم هر وقت بتونم از زیر کار در برم میام سر میزنم
موفق باشی عزیزم

خسرو چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 22:23

. درودی صمیمانه . گویا یک بار در مورد داستان های شما
. و دنیای ناشران نوشته باشم . بیش از همه باید دقت کرد
. که بسرعت از روی داستان شما نوشته و چاپ می شود
. حتمن باید آشنا داشته باشید که تیغ اش بُرا باشد !! .
. می توانید دو سوم از داستان های خود را در همین جا
. بنویسید . این یک نوع تضمین است که از سرقت جلوگیری
. می کند . اگر برایتان اشکالی ندارد چندین صفحه از یک
. داستان خوبتان را برایم بنویسید . بسیار ممنون و متشکر
. می شوم .

سلام و درود بر جناب فیضی ارجمند

نگران نباشید دست استادم هست که مطمئنه کاراش انجام شده داره میره برا مجوز 99 صفحه یا 100 صفحه احتمالا بشه چون یه صفحه اضافه کردم بهش مجموعه ی قصه هاست که طولانی ترینش 30 صفحه میشه بقیه یک تا 5 صفحه ست ...
امیدوارم وقتی چاپ شد بخونید و نظرتون رو بگید ممنونم
آدرس ایمیلتون رو لطفا برام بنویسید

محزونی نامقی چهارشنبه 11 مرداد 1396 ساعت 13:01

پونه ی عزیز درود

باور کن من هنوز خرو نرفتم ، واقعا قشنگه سعی میکنم در اولین فرصت برم.

واما راجع به زباله گفتی ، یکی از دغدغه های من نیز همین است ، نمی دانم چرا اینقدر جامعه ی تفریحگر ما از بهداشت ومحیط زیست قرنها عقبند ، واین هنوز جای بسی تاسف است .
امید وارم روزی برسد که همگان همه جا را از آن خود ونسلهای آتی بدانند واز این رفتار بپرهیزند.

پویا باشید کوه نورد گرامی

سلام و درود بر استاد محزونی عزیز

حتما فرصت کردید از خرو و از درود دیدن کنید پیشنهاد من فصل سرد هست که خلوت باشه و از طبیعت لذت لازم رو ببرید
درود بر شما که شما هم دغدغه ی طبیعت دارید
مرسی از حضور ارزشمندتون
درود درود درود

مهساسلطانیان. سه‌شنبه 10 مرداد 1396 ساعت 13:30 http://khane8tom.blogsky.com

درود بر شما:))خدا رحمتشون کنه.ان شاالله شما سالم باشید.لطفا بهم سر بزنید.موفق باشید بدرود:)

سلام بر مهسای عزیز خوش اومدی گلم

ممنون که خوندی ببخشید این فقط یه داستان بود که می تونه خیلی هم واقعی باشه ...ممنونم از حضورت

مجید دوشنبه 9 مرداد 1396 ساعت 14:51 http://vafadarfaz.blogfa.com/

اینقدر حرف زدم یادم شد نظرم رو بگم

میگم خدا رحمت کنه زهرا خانم عزیز رو

راستی از پسر دانشجویش چه خبر ناقلا؟؟

سلام و درود بر شما
راوی خودش پسره که از پسر زهرا خانم میگه پس براش مهم نیست تازه راوی بچه بوده وقتی بزرگ شده پسر زهرا خانم میان سال شده دیگه

مجید دوشنبه 9 مرداد 1396 ساعت 14:48 http://vafadarfaz.blogfa.com/

سلام پونه
به به با این عکست دلم رو بردی چند سال قبل
از طرف موسسه مون ما رو بردن خرو یه چلو گوشت بیست و باحالی خوردیم هنوز لذتش تو دندونم مونده
بعد اومدم با فامیل و خانواده ووو رفتیم خرو رفتیم رستورانش به هوای چلو گوشت گفت نداریم باید از قبل سفارش میدادین

خلاصه اومدیم رستوران ملت ماهیچه گرفتیم واییییییییییی
نگو نگو عالی بود بدون باقالی بود

سلام و درود بر آقای وفادار ارجمند
خیلی از شهرها و روستاهای تابع نیشابور زیبا و جذاب هستند
متاسفانه این روزها همه شون کشف شدند و مدام از شهرهای اطراف میان خیلی شلوغ میشه و متاسفانه خیلی هم زباله می ریزند دو هفته پیش با دوستان کوهنورد رفتیم آبشار بوژان موقع برگشت همش زباله جمع کردیم. من جاهای زیبا و دیدنی رو خلوتش رو دوست دارم روزهای شلوغ اصلا خوب نیستند خواستید خانواده رو ببرید غیر تابستون وسطای هفته یا 5 شنبه ببرید که خلوت باشه و لذت ببرید از مناظر و هوا

خسرو فیضی یکشنبه 8 مرداد 1396 ساعت 19:23 http://khane8tom.blogsky.com

درود.لطفا سر بزنید

سلام و درود بر شما
چشم حتما

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد